Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur räknar ni kg i benpressen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 februari, 2011 at 08:09 #53738Anonym anvandareMember16 februari, 2011 at 08:09 #134508Anonym anvandareMember
Hejsan. Ännu en gång har jag tagit tag i mitt liv men nu går det bättre än på bra länge. Har kommit igång med styrka 4ggr/v. Kör halvkropp än så länge. I går så gjorde jag PB i benpressen. Jag undrar hur ni räknar vikten? Räknar ni det som ni lägger på eller vad själva ”vagnen” väger oxå? ( vilket jag inte vet). Bara nyfiken. Vi körde 40kgx8 60kgx8 och testade gränsen 80kgx8..Det känns i benen men det gick bra och inga halvdana..Men de tittade då jag som tjej råkade låta lite:p
16 februari, 2011 at 08:12 #134509Anonym anvandareMemberGrattis till dom första stegen i ditt nya liv.
När jag räknar så räknar jag bara vikten jag lägger på.Edit: hur ser maskinen ut? Är det en med pendelfunktion eller med en sådan släde som löper på skenor?
16 februari, 2011 at 08:25 #134510Anonym anvandareMemberJag räknar bara med vikterna som sitter på.
16 februari, 2011 at 08:31 #134511Anonym anvandareMemberHejsan. Jo det e en sån släde kan man väl säga. Då räknar jag oxå vikterna jag slänger på. Lite lättare haha. Jag har börjat träna i fler omgångar men har alltid fått förhinder. Nu e mina 3 barn lite större så nu är det lättare att smita iväg till gymet. Är ofta inne på body och läser Lär mig en hel del.
16 februari, 2011 at 08:34 #134512Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jag räknar också bara med vikterna som jag hänger på släden. Slädens vikt kan ju diffa lite mellan olika märken/fabrikatörer så något litet kilo plus eller minus kan man lägga in i räkningarna om man gymar på olika anläggningar. Ben är dock en sådan stor muskelgrupp att något kilo hit och dit märker man oftast inte ändå så jag brukar tänka att de få kilon man eventuellt ”missar” eller får ”extra” går ett ut i slutändan.Det stämmer. Blev så himla glad då jag e uppe i samma vikter nu efter snart 4v som jag slutade på för 2år sen. Heja muskelminnet eller ett jävlar anamma:D
16 februari, 2011 at 08:35 #134513Anonym anvandareMemberPlus lite stång och stön.
16 februari, 2011 at 08:40 #134514Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Plus lite stång och stön.:emo-thumb Har kollat dina inlägg och dina resultat och jag e impad. Själv tänkte jag bygga så mycket det går och sen i maj kanske skala av nåt enstaka kilo för syns skull i sommar.
16 februari, 2011 at 08:44 #134515Anonym anvandareMemberJennie_80 wrote::emo-thumb Har kollat dina inlägg och dina resultat och jag e impad. Själv tänkte jag bygga så mycket det går och sen i maj kanske skala av nåt enstaka kilo för syns skull i sommar.Låter toppen, jag började dock som helt otränad så jag kör på så mycket jag orkar under viktnedgången. Min plan är är att efter sommaren då jag förhoppningsvis är väldigt långt ner och nöjd med kroppen skall börja lägga mig på kaloribalans under hösten så jag kan bygga på lite. Men nu vill jag bara ha bort fettet.
16 februari, 2011 at 12:15 #134516Anonym anvandareMemberRäknar bara med vikterna…
16 februari, 2011 at 13:18 #134517Anonym anvandareMemberEndast vikterna på, vet att släden väger 57kg på våran benpress men räknar inte in den vikten!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.