hur sjuk ska du vara?

Home Forums Allmänt om gymträning hur sjuk ska du vara?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #684733

    Halsont/feber

    #684734
    Fragoulis wrote:
    Att träna med halsont är livsfarligt eftersom smittoämnena lätt kan sprida sig till hjärtat.

    visste jag inte, trodde bara det var feber som kunde vara livshotande… bra att veta…

    tack tack :emo-thumb

    #684735

    halsont kan även vara första symptom till feber, influensa osv

    #684736

    jag tränar så länge jag inte har ont i halsen eller är magsjuk. och självklart inte om jag är för dålig. men annars tränar jag med feber och förkylning och dyl.

    #684737

    Vad duktiga ni är ni som tränar sjuka. Det är ju skitkul att bli smittad av någon som inte begriper att om man är sjuk ska man stanna HEMMA.:nono:

    #684738

    Som Fragoulis sa så är det halsont som är farligt.
    Har jag hört att det är helt ofarligt med bara nå snuva, som vissa tror är det farliga. :)

    #684739
    Fragoulis wrote:
    Att träna med halsont är livsfarligt eftersom smittoämnena lätt kan sprida sig till hjärtat.

    tack för svaret, hade jag ingen aning om.

    #684740

    Ont i halsen, men annars är det lugnt, men är väldigt noga med att ha koll på pulsen om jag tränar sjuk.

    #684741

    Är du sjuk så behöver kroppen vila…
    Du kommer inte bli tunn på att vila ett par dagar eller t.o.m någon vecka.
    Håll kosten bara!

    #684742

    ont i halsen!

    #684743

    Lånar tråden lite… om man alltid har ont i halsen då?/en hel del slem. Även fast farbror doktorn sagt att det inte är något? eller vänta nu… det kanske är då man kallas för kärring.:whistle:

    #684744

    fan va efterblivna ni e som tränar när kroppen mår dåligt, när den behöver liva och stötta bort virus och dylikt! bara för att ni tänker att ”jag ska träna jag e ingen kärring” nee kanske de, men ni e fan inte smarta!……

    #684745

    feber eller magsjuka.

    #684746
    myra wrote:
    fan va efterblivna ni e som tränar när kroppen mår dåligt, när den behöver liva och stötta bort virus och dylikt! bara för att ni tänker att ”jag ska träna jag e ingen kärring” nee kanske de, men ni e fan inte smarta!……

    Kanske är så enkelt att man mår bättre av att träna? det gör jag iaf. man anpassar sig efter hur man mår. man går ju inte direkt å kör ett Knäböj-marklyft pass med 3or å tar i så att huvet sprängs.

    #684747

    Om man bara har lite ”känningar” i halsen då?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.