Hur ska jag träna?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ska jag träna?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hejsan.

Jag är 175 cm lång och väger 74,5 kilo.

Jag har tappat 21 kilo under de senaste 7 månaderna men har väl ca 10 kilo kvar eller nått åt det hållet.

Jag har hela tiden styrketränat för att få behålla de muskler jag har, har tränat kondition och periodvis legat ganska lågt i kcalintaget ( runt 1000/ dag).

Nu känns det som om jag står och stampar lite. Jag har 10 kilo jag vill bli av med ( målet är ca 65 kilo som det känns nu, men det får avgöras när jag börjar närma mig). Jag vill bygga muskler men ändå tappa fett.

Hur ska jag träna?
    Ska jag ligga lågt med styrkan tills jag tappat mina kilon ( alltså ligga på ett ganska lågt kcalintag och träna lågintensivt/kondition) eller ska jag fortsätta köra styrka/viktminska samtidigt ( äta nyttigt men inte alltför lågt kcal, + träna styrka varvat med kondition?
    Ska jag kanske lägga ”viktminskningen” på hyllan lite och köra stenhårt på styrkan?

Hjälp mig snälla vad är mest effektivt? Kom gärna med förslag på hur jag ska gå till väga, är trött på de kilona som nu är kvar och min ganska otränade kropp.

// Jenny

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.