Hur ska jag träna för min kroppstyp?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ska jag träna för min kroppstyp?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag hade behövt lite tips!

Min kropp är inte typisk kvinnlig utan jag är rätt så rak fast med större överkropp.

Jag är normalviktig och tränar mest konditionsträning och styrka då och då.

Jag undrar hur man bäst träna för att få snyggare proportioner. dvs mindre överkropp, smalare midja och större rumpa/ben…..

verkar vara en svår kombo?:|

Mvh
    Tess

Knäböj är riktigt bra övning för rumpa/ben. Eller benpress med fötterna längre upp på plattan, så får du med lite baksida lår och rumpa.

Du måste nog lära känna din kropp lite bättre, tror inte någon kan svara på hur du ska träna just för din kroppstyp :D

Hej Tess!

För mig låter det som…

Mindre överkropp: Styrketräning och deff
    Smalare midja: Styrketräning och deff
    Bredare rumpa: Styrketräning i form av knäböj, utfall, benpress (ala Yaldish) och djupa upphopp på bänk.
    Ett hett tips som är väldigt bra och som du kan använda som cardio oxå…
    Gå mycket i trappor med minst 2 trappsteg i taget. Ett annat lite jobbigare sätt är att springa backintervaller ofta..

/Matte

om du vill få smalare midja kan du försöka bli lite bredare där uppe så ser midjan visuellt mindre ut men det går ju emot lite..

Leta upp en övning som heter sissy-squat som isolerar quadsen helt underbart, bygg upp ett bra lårsvep så ser överkroppen och midjan smalare ut.
    Bra tips från både matte och yaldish kör hårt och lycka till!! p.s glöm inte träna vaderna ;)

Mvh Strong

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.