- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur ska man öka biceps´s long head?
Hej
Har märkt att min biceps short head (närmast kroppen) är mer utvecklad än long head (delen som är från kroppen). Har en rätt bra peak på bicepsen men tror att jag borde kunna förbättra på grund av sämre long head.
Så vilka övningar tar mest på long head?
Har läst lite om hammercurls och smalt omvänd grepp på ez-curlen. Kan det stämma? Och vilka mer övningar tar på long headen?
MVH
Hammercurls och omvända curls flyttar aktiveringen mer till brachioradialis och är således mer av en underarmsövning.
Att försöka prickskjuta de olika huvuden på biceps brachii är onödigt. Mer massa och bra gener ger de resultat du vill ha, sen kan den inbördes storleken variera hur den vill. Eventuellt skulle jag kunna tänka mig att en större bakåtlutning i armen skulle kunna skapa en större försträckning i det inre huvudet. Dvs, bakåtlutade hantelcurls med fullständigt supinerad underarm.
Som apan här ovanför nämnde så kan du testa att köra curlsen med armen lite bakom kroppen.
Denna: [http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/92]
Gorilla har det. Skit i att försöka prickskjuta olika huvuden, mer massa är alltid svaret om du inte är något avancerad kroppsbyggare.
Du kommer att aktivera biceps långa huvud något mer genom ett smalare grepp, och vice versa med ett bredare grepp. Men det är oerhört marginellt och helt onödigt. Träna som vanligt så ska du se att det blir bättre.
Stångcurl med axelbrett grepp ger ypperlig stress på båda huvud.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY