hur tar det olika?

Home Forums Allmänt om gymträning hur tar det olika?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

tjenare, tänkte bara höra med er hur det tar olika om man exempelvis kör latsdrag och kör med armarna rakt utåt och om man jämför med latsdrag med armbågarna intill kroppen med brett grepp? och likadant hur ni sitter när ni kör latsdrag, upprätt bakåtlutad eller hur?
    sedan har jag ett annat exempel om du kör ez curls med smalt grepp kontra brett hur tar det olika.

ha det fint

hur du sitter beror mer på vart du vill komma åt av träning.
    Upprätt (bakom nacken): tar mer på övre delen av latsen
    Liten lutning (vanliga latsdrag): tar mer på mellersta delen och om du lutar kroppen ganska mycket så tar det mer på nedre delen.

Gällande curl-frågan så har jag för mej att smalt grepp med ez tar mer på den övre delen av biceps. (är inte 100 % på detta, så rätt mej gärna)

Hoppas duy fick de svar du sökte// haze

Haze wrote:
    Liten lutning (vanliga latsdrag): tar mer på mellersta delen och om du lutar kroppen ganska mycket så tar det mer på nedre delen.

Gällande curl-frågan så har jag för mej att smalt grepp med ez tar mer på den övre delen av biceps. (är inte 100 % på detta, så rätt mej gärna)

Du kommer garanterat få mothugg på det där med ”övre biceps” i alla fall. :D

Haze wrote:

Så då är det dags för den här diskussionen igen…
    För hundrade gången så kan man inte träna ”övre” eller ”nedre” delen på biceps. Du kan inte träna ”inre” eller ”yttre” delen på bröst. Detsamma gäller för lats, du kan ej träna övre eller nedre. Det du ändrar genom att byta grepp och övning i rygg är hur mycket belastning latsen, traps, baksida axlar och armar får, även om det tar på alla dessa muskler i alla ryggövningar.

Jacksatan wrote:
    För hundrade gången så kan man inte träna ”övre” eller ”nedre” delen på biceps. Du kan inte träna ”inre” eller ”yttre” delen på bröst. Detsamma gäller för lats, du kan ej träna övre eller nedre. Det du ändrar genom att byta grepp och övning i rygg är hur mycket belastning latsen, traps, baksida axlar och armar får, även om det tar på alla dessa muskler i alla ryggövningar.

Jadu jacksatan, nu när jag tittat på milos sarcevs träningsvideor så ska jag nog forma min biceps till bokstaven ”J” genom att supersetta preachercurl med stångcurl och då bevisa teorin om att man kan träna muskelfibrer på olika ställen! Då kommer du få äta upp dina ord ;) :D

Xavier wrote:
    Du kommer garanterat få mothugg på det där med ”övre biceps” i alla fall. :D

som sagt så skrev jag att jag absolut inte var 100 på vad jag skrev, det jag menade var att med smalt grepp tar det mer så än med brett grepp. Det med biceps skrev jag eftersom jag hade för mej att det stått i nån anna tråd. Har även läst det i en träningsintervju me Lou ferrigno.
    Bättre att du skriver att jag är helt fel ute (om jag nu är det) och sedan rättar mej så gott som du nu kan.

Mvh// haze

Haze wrote:
    som sagt så skrev jag att jag absolut inte var 100 på vad jag skrev, det med biceps skrev jag eftersom jag hade för mej att det stått i nån anna tråd. Har även läst det i en träningsintervju me Lou ferrigno.
    Bättre att du skriver att jag är helt fel ute (om jag nu är det) och sedan rättar mej så gott som du nu kan.

Mvh// haze

Hey, det cyniska låg mest i att det har varit så många trådar om det där redan. No hard feelings?

Xavier wrote:
    Hey, det cyniska låg mest i att det har varit så många trådar om det där redan. No hard feelings?

absolut inte!! (hard feelings alltså)

hade tänkt att skriva att han kunde söka, men försökte istället att kort förklar det jag kom ihåg från dom trådar jag läst.

//haze

Jacksatan wrote:

menade aldriga att det bara tog på vissa ställen utan att det mer tog på t.ex. övre! såg det om latsen på ”the fit show” när Milos tränade rygg.
    Jag kan ju ha fattat fel så du kan ju ta en titt på de och se vad du tror han menar. Jag skrev bara min tolkning av det hela.

Mvh/haze

hulken wrote:
    Lycka till!

Tackar! Milos sa till mig att jag skulle hålla mig borta från hammercurls då de istället formade biceps till ett C. Och det vill jag ju inte ha. Bara en varning till er andra som kör hammercurls.

Xavier wrote:
    Tackar! Milos sa till mig att jag skulle hålla mig borta från hammercurls då de istället formade biceps till ett C. Och det vill jag ju inte ha. Bara en varning till er andra som kör hammercurls.

Ha ha ha! Vilket underbart skitsnack! Han förklarade givetvis inte varför?

Arne Persson wrote:
    Ha ha ha! Vilket underbart skitsnack! Han förklarade givetvis inte varför?

Jo, det är för att J:et man får av att supersetta stångcurl med preachercurl tas ut normalt sett av vanliga bicepscurls, men hammercurls är mest dominant av alla och formar då ett C om man fortsätter med de andra övningarna.

PS. Jag är rätt ironisk i den här tråden. ;) :|

det jag ville veta var om man kör latsdrag med armbågarna parallelt med axlarna om det tar mer på baksidan då?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.