hur tungt är tungt?

Home Forums Allmänt om gymträning hur tungt är tungt?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 69 total)
  • Author
    Bernhard wrote:
    Han körde inte 1 rep utan han repade flera stycken. Sen kör inte styrkelyftare 1 rep i varje övning/ alla träningsdagar utan man kör mest 3-6 rep och ibland går man lite tyngre och kör 1-3 rep. Själv så blir det kanske 1-2 ggr/ månad man kör 1 rep (givetvis flera set) i en övning.

Ok jo men det kan jag förstå! Men tänkte just det där med 1 rep.. Det MÅSTE juh enbart vara för tävlingen.. Och inte för ”kroppens” skull.
    Kroppen mår väl inte bättre när man kör så pass tungt o få??… :|

// Q :bb2:

Men v

Finns olika serier…har för mig att nån Amerikan lyft 448kg typ..säkert nån som vet bättre!

_Rocky_ wrote:
    Men världsrekordet har ju Kenta Sandvik ligger väl på 345 kg senast jag kollade iallafall

Det är världsrekordet för enbart bänkpress. Brian Siders har världsrekordet för SL med 350kg.

Sen tror jag bara det är en tidsfråga innan en polare till mig tar det…Fredrik Svennson, har varit på dom vikterna några gånger på träning…ska bara få det godkänt på tävling, vilket jag tror kommer inom snar framtid…

Lars Berglund wrote:
    Sen tror jag bara det är en tidsfråga innan en polare till mig tar det…Fredrik Svennson, har varit på dom vikterna några gånger på träning…ska bara få det godkänt på tävling, vilket jag tror kommer inom snar framtid…

Fredrik Svensson är riktigt duktig, han har svenska rekordet på 328 kg. Skulle inte förvåna mig om han tar det:up:

grabbar grabbar…nu ska inte tråden sväva ut här. håll er till ämnet e ni snälla….:up:

Ja en intressant trad tycker jag.. ja for mej just nu sa nar man reppar pa 120 sa tycker jag det ar tungt och nar jag sager reppar menar jag minst 6 rep.. sjalv gor jag en 8 pa 100.. som om du hade fragat mej tidigare hade jag tyckte varit tungt.. om du fattar.. assa det jag menar ar ju att detta ar valdigt individuellt som du sa.. men lite sa har ar det.. tar man mer an 150 1 rep sa ar det tungt.. det ar vad mitt mal ar.. assa mitt stora mal.. jag ar precis fyllda 19 och tar vall ca 120-125 kg.. jag tror t.ex. inte att jag kommer ta mer an 150 kg.. det kravs nagot extra kanns det som..

popeye wrote:
    Ja en intressant trad tycker jag.. ja for mej just nu sa nar man reppar pa 120 sa tycker jag det ar tungt och nar jag sager reppar menar jag minst 6 rep.. sjalv gor jag en 8 pa 100.. som om du hade fragat mej tidigare hade jag tyckte varit tungt.. om du fattar.. assa det jag menar ar ju att detta ar valdigt individuellt som du sa.. men lite sa har ar det.. tar man mer an 150 1 rep sa ar det tungt.. det ar vad mitt mal ar.. assa mitt stora mal.. jag ar precis fyllda 19 och tar vall ca 120-125 kg.. jag tror t.ex. inte att jag kommer ta mer an 150 kg.. det kravs nagot extra kanns det som..

håller med dig i ditt resonemang….

Hejsan Geo! R

för folk som inte tränar låter kanske 130 kg i bänkpress mycket.

Själv tycker jag inte det är mycket.

Har en kompis som tar 145 kg i bänkpress.

Han är 1,77 lång väger 74 kg.

Inte stor kille men jäv… stark

Bet

vill p

Goryo wrote:
    vill påstå att vikt och specielt längd inte spelar så stor roll som alla vill få det att låta som. Styrka i förhållande till kropsvikt grundar sig till 90% (om man bortser från träning som alla kan göra) på muskeltyper och hur personens kropp i fråga är bygd. Olika mått i leder och ledband har olika bra hävstångs kvaliteer dvs lyfter olika bra. Det är helt individuelt

Och frågar ni dem som är riktigt starka hur mycket dom ”tog” första gången så är det förmdligen mycket mer än de flesta ligger på efter 2-4års träning.

Självklart kan man komma långt med träning, men det är i alla fall få som efter 5års träning kommer över tex 140 i bänk.

Instämmer

geo wrote:
    Tja, inget fel på den killen, men han når väl inte upp till det du anser vara normalt. Nu vet jag ju inte om just bänk är en ovanligt svag grej för honom.

En nära vän klarade inte att få upp en stång på 25 kg (totalvikt). Han är visserligen smalare än de flesta, men så var det. Han är inte starkare i dag heller…

Nä, alla är inte färdigväxta vid 16. Jag var det dock.

Hmm jag tycker inte att jag har umgåtts i några speciellt starka kretsar, men det där tycker jag låter osedvanligt lite. Under alla mina år har jag nog faktiskt bara varit med om en kille som inte klarat 50kg, och vad gäller 25kg så tog väl de flesta tjejerna faktiskt mer än det redan på högstadiet?:)

Detta är inte menat som något ”höhö jag är stark”-inlägg…för så är det inte:) Jag tyckte bara att dina siffror var uppseendeväckande låga.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 69 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.