hur viktigt

Home Forums Allmänt om gymträning hur viktigt

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Väldigt mycket för att magen skall må bra. Äter du mat på för konstiga tider finns det risk att magen kan paja.
    Sen så trivs kroppen med jämntblodsocker flöde. Ät ofta eller jämnt . mat e gott

Protein kan man inte lagra så ska man få i sig tillräckligt med protein för att vara en hårt tränande på en dag bör man ha 6måltider utspritt.

Det

Dajolle wrote:
    asså jag äter ofta men d e itne så bestämda tider me d direkt…… :/

Blodsockret spelar det mindre roll för. GI och sådant är bara trams. Du skulle lika gärna kunna äta 3stora måltider om dagen som motsvarar 6 i kalorimängd, men det är proteinet som är problemet. För att få i dig över 200gram som jag tycker man ska ha om man styrketränar så bör du sprida ut intaget på 5-6måltider.

Dajolle wrote:
    jo jag får i mig ca 200 gram ….. men fan man växer aldrig =/ vissa växer skit snabbt men jag har ju inte vuxit nåt känns det som iaf

Alla har ju inte samma förutsättningar. Tor Lundsten gjorde tog runt 150 i bänk när han tränat 1.5år. Själv tog jag 100 en bra dag… man får göra det bästa man kan av sina gener och försöka komma så långt man kan.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.