- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Illamående under gympass frustrerande
Ja då var man tillbaka igen efter två års uppehåll (skäms) med träningen! Känns dock skönt att ha hittat motivationen igen …nåväl, cut the crap ’n lets get to it!
Just nu gymmar jag 5 dagar i veckan på hyffsad låg vikt överkropp följ av underkropp dagen efter etc. mån-fre, mest för att få liv i alla muskler innan man går ut och kör individuella muskelgrupper. Dock har ett problem uppstått som jag inte lidit av tidigare då jag tränat.
I mitten av varje pass blir jag så illamående att jag håller på att spy! Tvungen att avbryta passet för att gå och hänga över toan en sväng vilket är lite surt …kommer inte till gymmet för att hänga där! Jag brukar äta ganska rejält på lunchen på jobbet, då vid 15-tiden ungefär, sen slutar jag vid 19 på kvällen och då brukar jag slirka i mig en gainer och runt 20 brukar jag vara på gymmet.
Det går bra till en början men sen börjar jag må dåligt. T.o.m en så liten övning som bicepscurl får mig att må dåligt, blir illamående som om man vore åksjuk. Detta har sabbat 4 av 4 pass nu, skulle bli oerhört tacksam om ev. någon har någon idé om varför detta sker! Tycker inte jag går ut för hårt, tagit det ganska lugnt till en början för att vänja musklerna.
Nåväl, tjoa om ni har någon filosofisk tanke kring detta så vore jag tacksam!
/Mvh Patrik
Låter som de kan va energibrist. Alltså kolhydrater? Eller vitaminbrist. Kände igen mig lite men sen jag började köra vitamintillskott så blev de bättre
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY