Inbjudan SKKF’s Instruktörsutbildning I Funktionell Övnings- och rörelselära (Steg 1,

Home Forums Allmänt om gymträning Inbjudan SKKF’s Instruktörsutbildning I Funktionell Övnings- och rörelselära (Steg 1,

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Inbjudan SKKF’s Instruktörsutbildning I Funktionell Övnings- och rörelselära (Steg 1,5) den 27 -28 augusti på X-Act Gym i Löddeköpinge

Kursen är auktoriserad av Svenska Kroppskulturförbundet!

Kursen omfattar Rörelseaparatens anatomi (repetition), övnings- och rörelselära (omfattande), programuppläggning och träningslära (grundläggande), grundläggande instruktörkunskap, hjärt/lungräddning med handhavande av defibrillator mm.

Kursen vänder sig främst till dem som gått Steg 1 men även andra instruktörer tex PT. , Leg. Sjg. mm kan ha stor glädje av denna kurs. Även träningsintresserade kan ha stor nytta av denna kurs.
    Denna kurs skiljer sig från Steg 1 genom att denna kommer mer att fokusera på rörelseutförande och rörelseanalys av ett stort antal övningar ute i gymet. Det blir även en nyttig repetition för de som gått Steg 1.

Observera att detta är en mkt omfattande intensivkurs!

PRIS: 2700 kr/person (500 kr går till SKKF). Kursmaterial och numrerat kursintyg/diplom samt fika ingår

PM:a mig för mer info.

Välkomna!

Riktigt bra initiativ. Övning och rörelseanalys är något som saknas på dem stora pt-utbildningarna idag. Hoppas många pt’s dyker upp hos er. Lycka till!!!

Redan anmäld! :)

Sista anmälningsdagen är 24/8.

Du har inga planer på att dra steg 1 snart igen? Har av någon anledning missat den varenda gång nu de senaste 2 åren känns det som!

Gustaf Lindberg wrote:
    Du har inga planer på att dra steg 1 snart igen? Har av någon anledning missat den varenda gång nu de senaste 2 åren känns det som!

Denna kurs är utmärkt att starta med om man vill.:)

Bump

Sagt om Steg 1-kursen i Presspytt sommaren 2006: [https://www.body.se/artiklar/nyheter/20110804/instruktorsutbildning-i-loddekopinge-i-slutet-av-augusti]

Quote:
    Arne Persson, förbundets utbildningsansvarige, höll i våras några av sina mytomspunna kurser på Sveriges bodybuilding-Mecka, Delta Gym i Stockholm. BODY hade självklart skickat ut spioner i form av Ove Rytter och Magnus ”Gymrat” Branzén.

Kursen täckte allt från anatomi till programupplägg och deltagarna var mycket nöjda efteråt, och vem kan vara annat efter att ha fått sett Arne koncentrationscurla den beryktade 40-kiloshanteln, och dessutom sluppit se Arne frilägga N. Ulnaris? (Ni som inte hänger på BODYs forum och därför inte förstår vad vi menar, kan vara glada för det, det är allt vi har att säga.)

Betyget kan inte bli annat än 5 grippers!

Vill speciellt nämna ett moment i kursen som är och kommer att förbli obligatorisk i fortsättningen. Det är hjärt-/lungräddning och handhavande av defibrillatorn. Förra veckan avled hastigt en gammal jämnårig vän till mig och tillika bodybuilder på ett gym. Jag hade känt honom i gott och väl 30 år. Dödsorsaken var en massiv hjärtinfarkt. Mig veterligt fanns det inte folk på plats vid olycksögonblicket som akut kunde ge korrekt hjärt-/lungräddning. Det är dock mkt möjligt att hans liv ändå inte gått att rädda pga av att infarkten var så kraftig.
    Detta kan ju hända igen, när som helst, var som helst, inte minst på gymet. Då kanske ett liv kan räddas.

Så i morgon kommer några stackars deltagare att få slita lite på min HLR-docka. Jag kommer även demonstrera hur en defibrillator fungerar och används.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.