Individuell anpassning av träning

Home Forums Allmänt om gymträning Individuell anpassning av träning

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!

Jag har i en månad nu tränat med ett program som passat bra. Dock så börjar jag undra om ni som är så kunniga och hjälpt mig så mkt förr kan hjälpa mig igen.

Min nuvarande träning består av ett helkroppsschema (utan ben o vader, då de får vila ett tag framåt) med bröst, axlar, rygg, mage, biceps och triceps. Detta kör jag 6 ggr / vecka.

Det har blivit bra resultat men jag kan inte sluta undra om jag hade fått bättre resultat med en split :

– rygg / biceps
    – bröst / triceps
    – mage / axlar

Jag tänker på att byta för den anledningen att jag tränar 6 ggr i veckan. Jag har inga konditionspass för tillfället då jag kör kondition i 20 min efter varje styrkepass.

Alla åsikter / tankar uppskattas!

Att köra helkroppspass 6 ggr i veckan sliter ont, dina muskler får ju ingen som helst vila. För jag utgår ifrån att du inte går till gymmet och fistränar?
    Jag skulle kört på en 3-split eller åtminstone dragit ner helkroppspassen till 3 ggr/vecka om du tycker om att köra helkroppspass, personligen gör jag det inte, jag
    tycker de blir för långa och för slitsamma. En split är mitt tips.
    Sedan vet vi väl alla att det aldrig finns ett godkänt argument för att skippa benträning. :p Såvida du inte är skadad.

Dynan wrote:
    Att köra helkroppspass 6 ggr i veckan sliter ont, dina muskler får ju ingen som helst vila. För jag utgår ifrån att du inte går till gymmet och fistränar?
    Jag skulle kört på en 3-split eller åtminstone dragit ner helkroppspassen till 3 ggr/vecka om du tycker om att köra helkroppspass, personligen gör jag det inte, jag
    tycker de blir för långa och för slitsamma. En split är mitt tips.
    Sedan vet vi väl alla att det aldrig finns ett godkänt argument för att skippa benträning. :p Såvida du inte är skadad.

Misstänkte det:) tack för svaret! Fisträna, nej!:) fisa när jag tränar:) neeeeej (att ni nästan gick på den!).

Är skadad för tillfället, men anledningen är att mina ben är för tillfället lite för stora för min kropp hehe:) så underhåller de bara om vi säger så.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.