jag äter som en häst, men var e muskelmassan

Home Forums Allmänt om gymträning jag äter som en häst, men var e muskelmassan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author

hejsan allihoooopa :D
    nu är det såhär att jag fortsätter att träna och hoppas på att få tävla så småning om, så nu vet ni vilket mål jag har även om det är en bit kvar :P
    okej nu till saken,jag äter och äter och äter och tränar och tränar och tränar men jag tycker jag får väldigt lite resultat på det faktiskt.
    jag vet inte vad jag ska göra, jag började med bicepsomfång på 32cm när jag började för 6 månader sedan och nu är jag uppe i 35cm, mina bröst syns nästan ingen skillnad på osv.
    jag vet inte vad jag ska göra för att öka i massa alltså.. ;)

Tack För Visat Intresse, Jag Beundrar Er Verkligen Som Svarar.. :blush

Du kanske kan skriva ungefär vad du äter på en dag samt hur lång och hur mycket du väger så vi har något att utgå ifrån.

Har du tänkt på de andra två faktorerna för muskeltillväxt, dvs sömn och vila?

plus att det tar tid att bygga muskler, och att festa 3 ggr i veckan inte är en bra kombination :-)?

jag är 191cm väger 85kg

Frukost 08:00-09:00 : 2dl havregrynsgröt, 200gram lättmjölk, 1msk lågkaloriäppelmos och en proteinshake

Lunch 11:30-12:00 : husmanskost i skolan, eller om jag åker hems å blir det 1 msk dolmio pastasås och 1 burk tonfisk och 1 proteinshake med maltodex, 3skivor fullkornsbröd

Lunch2 14:30-16:00 : 250gram kvarg med funlight

TRÄNING : proteinshake med en skopa maltodex i efter träningen och iband en banan

Middag 18:00-18:30 : husmanskost kycklingfilé eller likanande, alltid fullkornspasta osv.

Kvällsmål 19:30-21:00 : 250gram kvarg med funlight och ibland nån smörgås

Såhär tränar jag:
    Måndag Bröst
    Tisdag Ben
    Onsdag Armar
    Torsdag VILA!!!
    Fredag Rygg/Axlar

ska jag byta eller ska jag fortsätta oms jag alltid har kört..?
    sover bra minst 8timmar om dygnet.

Det tar tid att bygga muskler. Har du

generellt ser det väl bra ut, bara att fortsätta och träna på…
    enda jag tänkte på är att äta 1 dl fullkornspasta innan passet eller nåt, ladda med kolhydrater innan passet så du orkar mer osv…

Låter som ett vettigt upplägg, men som redan sagt det tar tid skulle jag öka 3 cm i biceps på 6 mån skulle jag vara grymt nöjd…

Det är bara att inse att det tar tid och forstätta kämpa resultaten kommer. 6mån är ingen tid när det gäller byggning, det är det som många tror fel, dom tycker inte det händer nått på kort tid och då slutar dom…

Kepp up the good work så kommer resultaten….

Mvh Martin

cornboy wrote:
    jag är 191cm väger 85kg

Frukost 08:00-09:00 : 2dl havregrynsgröt, 200gram lättmjölk, 1msk lågkaloriäppelmos och en proteinshake

Lunch 11:30-12:00 : husmanskost i skolan, eller om jag åker hems å blir det 1 msk dolmio pastasås och 1 burk tonfisk och 1 proteinshake med maltodex, 3skivor fullkornsbröd

Lunch2 14:30-16:00 : 250gram kvarg med funlight

TRÄNING : proteinshake med en skopa maltodex i efter träningen och iband en banan

Middag 18:00-18:30 : husmanskost kycklingfilé eller likanande, alltid fullkornspasta osv.

Kvällsmål 19:30-21:00 : 250gram kvarg med funlight och ibland nån smörgås

Såhär tränar jag:
    Måndag Bröst
    Tisdag Ben
    Onsdag Armar
    Torsdag VILA!!!
    Fredag Rygg/Axlar

ska jag byta eller ska jag fortsätta oms jag alltid har kört..?
    sover bra minst 8timmar om dygnet.

Spontant är min reaktion ”Är det där att äta som en häst?”
    Det där kan inte bli mycket mer än max 2500-3000kcal/dag. Tror du hamnat i samma situation som så många andra. Det är din egen uppfattning av dina kostvanor som lurar dig. Du är van vid att äta mycket mindre och nu när du äter mer så tror du det är mycket. Hänger du med? Till frukosten skulle du tex lätt kunna öka på till 3dl gryn. Prova under ett par veckor att lägga till mer mat vid lunch och middag tex och se vad som händer. I övrigt verkar du ju öka så helt ute och cyklar är du uppenbarligen inte.

okej, så man kan säga att jag äter bra mat men för lite av det alltså… :D

Mer proteiner ….:bb3: 2gg kropps vikt minst. varje dag:emo-thumb

*sebastian77* wrote:
    Mer proteiner ….:bb3: 2gg kropps vikt minst. varje dag:emo-thumb

Två gånger hans kroppsvikt? Alltså minst 170 kg protein per dag? Det blir mycket kesella.

sk

Läste nyligen på nån annan tråd av mr Bartoll att man ska ha ett intag på 3-3,5gram protein per kg….
    Själv överdriver jag med 400-600ggr potein/dag

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.