Home › Forums › Allmänt om gymträning › jag äter som en häst, men var e muskelmassan
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 november, 2005 at 16:50 #1059696Anonym anvandareMember
Även om man gör ALLT rätt så tar det lång tid att bygga muskelmassa. Det är det första misstag en nybörjare gör. Ge det 5 år så har du garanterat mycket muskler om du sköter kost och tränar seriöst.
15 november, 2005 at 16:52 #1059697Anonym anvandareMember6 st fullkornsmackor extra per dag borde göra susen!
15 november, 2005 at 18:43 #1059698Anonym anvandareMemberMeathead wrote:6 st fullkornsmackor extra per dag borde göra susen!que? skulle det väga upp hans protein behov? Gör som dom har sagt, ät mer protein och låt det ta den tid det tar.
15 november, 2005 at 19:45 #1059699Anonym anvandareMemberjonnie wrote:que? skulle det väga upp hans protein behov? Gör som dom har sagt, ät mer protein och låt det ta den tid det tar.Han äter lagom med protein redan?
15 november, 2005 at 20:57 #1059700Anonym anvandareMemberCornoby:
Du verkar ju15 november, 2005 at 21:02 #1059701Anonym anvandareMemberIATOAON wrote:Spontant är min reaktion ”Är det där att äta som en häst?”
Det där kan inte bli mycket mer än max 2500-3000kcal/dag. Tror du hamnat i samma situation som så många andra. Det är din egen uppfattning av dina kostvanor som lurar dig. Du är van vid att äta mycket mindre och nu när du äter mer så tror du det är mycket. Hänger du med? Till frukosten skulle du tex lätt kunna öka på till 3dl gryn. Prova under ett par veckor att lägga till mer mat vid lunch och middag tex och se vad som händer. I övrigt verkar du ju öka så helt ute och cyklar är du uppenbarligen inte.Håller med Iatoaon. Plus att du äter för lite fett enligt min åsikt.
Tillsätt 1 msk Linfröolja till varje måltid.15 november, 2005 at 21:44 #1059702Anonym anvandareMembercornboy wrote:jag är 191cm väger 85kgFrukost 08:00-09:00 : 2dl havregrynsgröt, 200gram lättmjölk, 1msk lågkaloriäppelmos och en proteinshake
Lunch 11:30-12:00 : husmanskost i skolan, eller om jag åker hems å blir det 1 msk dolmio pastasås och 1 burk tonfisk och 1 proteinshake med maltodex, 3skivor fullkornsbröd
Lunch2 14:30-16:00 : 250gram kvarg med funlight
TRÄNING : proteinshake med en skopa maltodex i efter träningen och iband en banan
Middag 18:00-18:30 : husmanskost kycklingfilé eller likanande, alltid fullkornspasta osv.
Kvällsmål 19:30-21:00 : 250gram kvarg med funlight och ibland nån smörgås
Såhär tränar jag:
Måndag Bröst
Tisdag Ben
Onsdag Armar
Torsdag VILA!!!
Fredag Rygg/Axlarska jag byta eller ska jag fortsätta oms jag alltid har kört..?
sover bra minst 8timmar om dygnet.Du äter för lite, 1500-2000 kcal för lite skulle jag tro. Ditt fettintag är för lågt. Du behöver i varje fall ca 120 gr fett om dagen.
t ex.Släng in en ostmacka här och där. Drick 100 gr kolhydrater, typ ultra fuel, innan träningen. Ät köttfärs pasta ris hela ägg, gör omeletter. Använd olivolja lite här och där. Ditt kvällsmål är ju rena deffmåltiden.
om du ligger i så har du snart 40 runt biccan.
mvh
PS
16 november, 2005 at 00:14 #1059703Anonym anvandareMemberjag tycker att du äter som en pippi!
17 november, 2005 at 02:53 #1059704Anonym anvandareMemberhehe ännu en som tycker han äter som ingen annan, vad visar sig? Jo han äter som en kyckling…
Lär dig lite mer rent allmänt om näringsämnen och dess betydelse. Anpassa kosten efter det samt din livsstil, mål. Hitta kcal-mängden då du varken går upp eller ner i vikt och utgå från denna.17 november, 2005 at 12:26 #1059705Anonym anvandareMemberHiiiman wrote:jag har alltid varit klent bygd, smal, spinkig you name it ca 63 kg/182 cm! jag har aldrig någonsin räcknat på mina kcal… jag har skummat över protein intaget för att ha en humm av vad jag har landat ! jag hr inte tränat ett år än, men gått upp lätt 10 kg sedan i mars, och runt 20 sedan någon gång förra året… JAg har ätit, ätit och ätit… JAg menar inte p åatt jag har rätt, men som ibland har man kommit hem ifrån träningen vid 9 och har en tallrik/kvarg framför sig till man somnar 1,5 timme senare, bara äta äta äta… Hela tiden..
Så att räkna ckal och sånt är juE bra, men du kan juE inte göra mer än att äta äta äta…dags vikt i dag runt 82.. kolla gärna in min journal och kolla huruvida du tycker jag är fet :d
Mvh Vitor
Det är bättre att hänvisa till kalorier eftersom alla har olika uppfattning om vad det är att ”äta som en häst”. Du tänjer ju tillslut ut magsäcken så går du omkring proppmätt hela tiden kommer du tillslut kunna trycka i dig 5-6000kalorier på en dag och det är det inte många som behöver.
Däremot tror jag att som nybörjare är det viktigt att man äter ordentligt och är mätt hela tiden eftersom man inte är van att äta helt enkelt. Efter ett år har man vant sig vid att äta mycket och man är van, då är det inte rätt att äta, äta och äta eftersom man då tillslut hamnar på ett vansinnigt högt kaloriintag. Då är det bättre att göra nån sorts kaloriplan.17 november, 2005 at 22:28 #1059706Anonym anvandareMemberPer Sundström wrote:Du äter för lite, 1500-2000 kcal för lite skulle jag tro. Ditt fettintag är för lågt. Du behöver i varje fall ca 120 gr fett om dagen.t ex.Släng in en ostmacka här och där. Drick 100 gr kolhydrater, typ ultra fuel, innan träningen. Ät köttfärs pasta ris hela ägg, gör omeletter. Använd olivolja lite här och där. Ditt kvällsmål är ju rena deffmåltiden.
om du ligger i så har du snart 40 runt biccan.
mvh
PS
okej, så du kallar mig fjolla
nu ska du se på en som ska börja äta
jag tänkte slänga i mig 1 fullkornsmacka nu med ost och 1 ägg.
vad äter du själv tillexempel till kvällsmål.
ha det bra18 november, 2005 at 08:06 #1059707Anonym anvandareMemberOj, JAG äter nog mer än vad du gör…! 😮 Räknar iofs inte kalorier eller sånt, men av vad jag kan se så verkar du äta betydligt mindre än vad jag gör.. Visserligen rör jag på mig så mkt utöver styrketräningen, så jag behöver all den där maten! :p
Så länge man äter bra mat kan man äta en del tycker jag, men sen skiljer det ju självklart mellan olika individer. Men som vissa andra sagt, med den bicepsökningen skulle då jag vara mer än nöjd! :up:
18 november, 2005 at 09:34 #1059708Anonym anvandareMemberen fråga bara såhär.
vad e bäst, om man kör med lättare vikter väldigt strikt och sträva efter att fylla musklerna så mkt som möjligt med blod eller dra på lite mer vikt och köra strikt men lite långsammare?så tänkte jag höra om man ska variera träningsschema eller om jag ska fortsätta köra som jag gjort nu i 6 månader, jag varierar övningar och sådär.
det var bara en liten fundering.med lätta vikter menar jag 12,5kg i bicepscurls, 50-60kg i marklyft, 17,5kg i sned hantelpress.
dessa vikter klarar jag minst 8-10 reps själv med
18 november, 2005 at 09:52 #1059709Anonym anvandareMembercornboy wrote:en fr18 november, 2005 at 09:57 #1059710Anonym anvandareMembercornboy wrote:en fråga bara såhär.
vad e bäst, om man kör med lättare vikter väldigt strikt och sträva efter att fylla musklerna så mkt som möjligt med blod eller dra på lite mer vikt och köra strikt men lite långsammare?så tänkte jag höra om man ska variera träningsschema eller om jag ska fortsätta köra som jag gjort nu i 6 månader, jag varierar övningar och sådär.
det var bara en liten fundering.med lätta vikter menar jag 12,5kg i bicepscurls, 50-60kg i marklyft, 17,5kg i sned hantelpress.
dessa vikter klarar jag minst 8-10 reps själv med
Du får det att låta som ett motsatsförhållande att fylla musklerna med blod eller att köra långsammare. Kör tung men strikt, Basta!
Du frågar om du behöver variera din träning och säger samtidigt att du varierar din träning. Ja, det är bra att variera träningen?!Och angående dina vikter…vad vill du ha svar på???
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.