Home › Forums › Allmänt om gymträning › jag äter som en häst, men var e muskelmassan
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 november, 2005 at 10:29 #1059711Anonym anvandareMembercornboy wrote:okej, så du kallar mig fjolla
nu ska du se på en som ska börja äta
jag tänkte slänga i mig 1 fullkornsmacka nu med ost och 1 ägg.
vad äter du själv tillexempel till kvällsmål.
ha det braett schysst kvällsmål… funkar både on/off season
lövbiff pasta + grönsaker
lycka till
PS
18 november, 2005 at 11:25 #1059712Anonym anvandareMemberokej då vet jag, men när ni säger tungt men strikt, kan ni definiera strikt kanske.
menar ni tillexempel att när man kör bicepscurls att man ska hålla ryggen rakt hela tiden, köra försíktigt och kontraherat?18 november, 2005 at 11:34 #1059713Anonym anvandareMembercornboy wrote:okej då vet jag, men när ni säger tungt men strikt, kan ni definiera strikt kanske.
menar ni tillexempel att när man kör bicepscurls att man ska hålla ryggen rakt hela tiden, köra försíktigt och kontraherat?va inte så djävla försiktig. kör på så det gör ont i biccan så blir det bra även om du står och svajjar.
för ett antal år fick jag en kommentar av en PT på (dåvarande fitnesscenter i stockholm). Han sade till mig att jag kastade för mycket med vikterna (bicepscurl)…. han menade att jag skulle få bättre resultat om jag slutade med det…. goddag yxskaft
18 november, 2005 at 11:42 #1059714Anonym anvandareMember[quote=”Per Sundstr
18 november, 2005 at 14:45 #1059715Anonym anvandareMemberokej okej, så jag ska börja köra tungt och hyfsat strikt.
det e ju iof sant, muskeln växer med hjälp utav överbelastning, då får man börja lyfta helt enkeltprovade nyss en ny maträtt för mig, pasta tonfisk och dolmio pastasås(mums)
18 november, 2005 at 20:14 #1059716Anonym anvandareMemberen fråga bara alltså, jag körde rygg/axlar idag.
jag klarar ju att köra axelpress med 22,5kg hantlarna 3 reps själv, sedan måste min kompis passa mig till 8-10, vad är då bäst, att sänka vikten och göra 8 själv eller att fortsätta?ha det bra…
18 november, 2005 at 21:30 #1059717Anonym anvandareMembercornboy wrote:en fråga bara alltså, jag körde rygg/axlar idag.
jag klarar ju att köra axelpress med 22,5kg hantlarna 3 reps själv, sedan måste min kompis passa mig till 8-10, vad är då bäst, att sänka vikten och göra 8 själv eller att fortsätta?ha det bra…
Sk ”Force reps” (träning ”bortom failure”) kan ge överträning. Nu är inte 22,5 kg all vikt i världen-ökar du till nästa pass är det ok. Ökar du inte ska du nog sänka vikten och köra själv.
18 november, 2005 at 21:35 #1059718Anonym anvandareMembercornboy wrote:en fråga bara alltså, jag körde rygg/axlar idag.
Sänk vikten så du klarar 8 själv…möjligtvis på sista setet kan din polare hjälpa dig med några forced om du vill det:emo-thumb
20 november, 2005 at 16:41 #1059719Anonym anvandareMemberokej så ni tycker alltså att det e bra o klara en 8a själv istället.
hur tycker ni att ätardagarna ska va?20 november, 2005 at 20:52 #1059720Anonym anvandareMembercornboy wrote:en fråga bara alltså, jag körde rygg/axlar idag.
Det där sliter nåt kopiöst på nervsystemet och är en anledning till att jag fick vila från all träning i 3 månader en gång i tiden. Jag trodde att det handlade om att köra ihjäl muskeln så mycket man kunde varje pass och hade forced reps hela tiden i alla set tills min kropp sade ifrån och jag inte kunde träna nånting alls.
Så gör för guds skulle dina reps själv, och som ANdreas sa så ska du akta dig för mer forced reps än en i sista setet. Att träna till failiure i alla set och alla övningar kan vilken idiot som helst göra, det är inte det träning handlar om.20 november, 2005 at 21:14 #1059721Anonym anvandareMemberjo det e sant, man vill ju bygga massa, inte skador
jag ska köra mina 8-10 reps själv sedan om jag vill göra 2-3 exkra i sista settet så kan min kompis passa mig.och förresten, jag måste bara säga att jag tycker ni är rusktigt trevliga allihopa på det här forumet.
22 november, 2005 at 15:15 #1059722Anonym anvandareMember*sebastian77* wrote:skämta du med mej? finns ju annat än kesella men visst en om dan är ju fint! 33 gram proteiner i en burk! EXEMPEL! sen en tonfisk , kycklingfile ja då är du uppe i ca 90-100gram proteiner170gram är väl inget
Så var det ju inte tal om 170 gram heller, utan 170 kg, dvs 1000 gånger mer…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.