Home › Forums › Allmänt om gymträning › kärlekshandtag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 november, 2005 at 23:24 #1046269Anonym anvandareMember
Av en h
16 november, 2005 at 00:11 #1046270Anonym anvandareMemberJag behöver med hjälp med mina lovehandles…hoppas att någon kommer med något banbrytande snart i denna tråd….
27 november, 2005 at 22:19 #1046271Anonym anvandareMemberSjuksyrrekillen wrote:Om du är i hälften så fin form som på din avatar så undrar jag vilka kärlekshandtag du menar…? Komplimang…Kramen
Tänkte precis skriva samma sak!
:whistle:27 november, 2005 at 22:30 #1046272Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Jag behöver med hjälp med mina lovehandles…hoppas att någon kommer med något banbrytande snart i denna tråd….Osthyvel :emo-thumb
27 november, 2005 at 23:00 #1046273Anonym anvandareMembermelancoolio wrote:Osthyvel :emo-thumbToppen, tack för det…det var banbrytande.
27 november, 2005 at 23:05 #1046274Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Toppen, tack för det…det var banbrytande.Vad hade du väntat dig då? Punktförbränning eller….
27 november, 2005 at 23:12 #1046275Anonym anvandareMembersauna belt for fuck sake
Och högtornet.. jag tror nog allt att om du läser på lite om kost och träning så ska du nog kunna lära dig såpass mycket om näringstiming att det ska gå utmärkt att deffa och köra hårt under träningen ..tro mig det funkar om man vet när man ska äta vad
27 november, 2005 at 23:58 #1046276Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:Av en händelse ser jag att någon gett mej minuspoäng för inlägg under denna tråd med motiveringen att det är ”vilseledande information, direkt felaktigt”.
Förutom att jag tycker att det hade varit intressant med en diskussion istället för den anonyma kritiken, så tycker jag att det är synd att personen ifråga inte såg det som ett tillfälle till att sprida rätt information..
Nå.
Att det behövs fett för att bränna fett är väl allmänt känt.
Vad jag sedan skrev är att om man drar ner på energiintaget UNDER vad kroppen BEHÖVER var kanske lite otydligt.Men det jag syftade på var när man kommer ner i mängder som inte ens täcker det basala behovet.Saknas dessutom de essentiella fettsyrorna så föreligger risk för ökad fettvikt.Bifogar följande från [www.mowifit.com]
”Energibalansens betydelse för att motverka inlagring av kroppsfett?
[Frågor & Svar i B&K nr 9-04]Fråga:
Jag tränar med målet att öka muskelmassan och minska mängden kroppsfett. Kör därför både med vikter, 4 ggr i veckan, och aerobisk, 3 ggr i veckan. Eftersom jag inte vill gå ner i vikt, utan endast förbättra kroppssammansättningen och därmed figuren, försöker jag att varje dag få i mig tillräckligt med mat. Även fast jag tänker på att äta var 3:e timme eller så, blir det ofta på grund av att jag arbetar mycket och inte hinner äta alltför länge, att majoriteten av kalorieren slinker ner hemma vid frukost och middag, samt på helgerna. Även fast jag äter ofta, blir dagens övriga måltider/mellanmål väldigt kalorisnåla. Jag undrar därför om fördelningen av kaloriintaget under dagen har någon betydelse för prestationsförmågan och mängden kroppsfett, även om det totala kaloriintaget och antalet måltider/mellanmål är tillräckligt? Jag har hört att det är bra att variera kaloriintaget för att på så sätt chockera kroppen och öka energiförbrukningen. Kan mina matvanor i sådant fall kanske rentav vara bra?Svar:
Först vill jag säga att det är bra att du ser till att täcka ditt dagliga energibehov och att äta ofta, eftersom detta är en grundläggande förutsättning oavsett om du vill öka muskelmassan eller bli av med överflödigt kroppsfett.Även fast man det är förhållandet mellan energiintaget och energiförbrukningen, det vill säga energibalansen, under en längre tid (minst 1 vecka) som i slutänden avgör om du går upp eller ner i vikt, har en nylig studie visat att även fördelningen av kaloriintaget under dagen har betydelse för kroppssammansättningen. Man sammanställde idrottares energiintag och energiförbrukning under varje timme under ett helt dygn och relaterade därefter detta till deras kroppssammansättning [Deutz, 2000 #174]. Resultaten visade att bland idrottare (oavsett om de ägnade sig åt konditionsbaserade eller styrkekrävande sporter) som hade ett lika stort energiunderskott, så hade de som fördelade kalorierna mest jämt under dagen högst energiförbrukning och minst kroppsfett. Liknande effekter sågs även hos idrottare som hade ett högre energiintag i förhållande till energiförbrukningen. Alltså är det inte bara energibalansen som är viktig om du kämpar mot kroppsfettet. Du bör även se till att du under dagen inte hamnar i ett alltför stort energiunderskott, trots att du kompenserar senare på kvällen genom att äta mer till middag. Med tanke på detta har du all anledning att försöka påverka dina arbetstider så att du regelbundet kan äta i lugn och ro. Även fast det kan vara bra att variera kaloriintaget, måste man komma ihåg att det är ”variationerna uppåt”, det vill säga ökningar av energiintaget som ökar energiförbrukningen. Ska man variera energiintaget bör man inte dra ner alltför mycket kalorierna, kanske maximalt 300 kalorier per dag, för att det inte ska få motsatta effekter i form av en minskad energiförbrukning och ökad mängd kroppsfett.”
Hoppas att det blir diskussion om någon vill påpeka eventuella fel och misstag istället för att nyttja en fullständigt meningslös knappfunkktion.
Det känns ganska otroligt att kroppen skulle välja att bryta ner musklerna och istället försöka bygga upp en fett depå. Först och främst så kommer det att gå åt en hel del energi att först bryta ner musklerna sen göra om det till fett när man istället skulle kunna ha kvar det i musklerna och sedan använda energin när den behövs. Vidare så brukar folk som äter väldigt lite mat sällan vara de som springer runt med ölmagar eller kärlekshantag.
De enda som eventuellt kan passa in på din beskrivningar är folk som lidar av en proteinbrist vilket resulterar i ödembildning i magen vilket ger en stor mage. Men det är nog inget som är speciellt vanligt vid en diet. Speciellt inte som i princip alla här är väldigt noga med att få i sig mycket protein vid diet.
28 november, 2005 at 07:48 #1046277Anonym anvandareMemberhubas wrote:Det k28 november, 2005 at 14:21 #1046278Anonym anvandareMembermelancoolio wrote:Vad hade du väntat dig då? Punktförbränning eller….Jag var ironisk….borde använt en smily så att det blev klarare kanske.
Känns som om ämnet har varit uppe på tapeten typ 6000 ggr tidigare…28 november, 2005 at 14:32 #1046279Anonym anvandareMemberMina försvann lovehandles snabbt på två veckor. Tappade 28 centimeter runt midjan. Tror även att Sam jr använder det som dietknep nu inför Lucia? Var det inte så?
[img=http://www.wsteleshop.at/images/wsteleshop/Produktbilder/Saunabelt/SaunaBeltWeb.jpg]
28 november, 2005 at 14:34 #1046280Anonym anvandareMemberJay wrote:Mina försvann lovehandles snabbt på två veckor. Tappade 28 centimeter runt midjan. Tror även att Sam jr använder det som dietknep nu inför Lucia? Var det inte så?[img=http://www.wsteleshop.at/images/wsteleshop/Produktbilder/Saunabelt/SaunaBeltWeb.jpg]
HA HA HA!!!! Visst är Sauna Belt en helt fantastisk uppfinning för oss som snabbt och enkelt utan träning o kostförändringar vill komma i form!
28 november, 2005 at 15:21 #1046281Anonym anvandareMemberPing wrote:HA HA HA!!!! Visst är Sauna Belt en helt fantastisk uppfinning för oss som snabbt och enkelt utan träning o kostförändringar vill komma i form!Inte nog med det, jag ökade mitt max i bänkpressen med över 40kg på bara två veckor, och slimmade magen med en decimeter tillsammans med SAUNA BELT. Numera har jag den alltid med mig till jobbet och när jag tar mina långbajs så är den en given accessoar tillsammans med tidningen.
28 november, 2005 at 15:37 #1046282Anonym anvandareMemberHelt seri
28 november, 2005 at 16:12 #1046283Anonym anvandareMemberHightower wrote:Helt seriöst, fungerar sauna belt?!Kan ngn förklara hur?
hoppas att du skämtar …
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.