kärlekshandtag!

Home Forums Allmänt om gymträning kärlekshandtag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 53 total)
  • Author
    Sam jr wrote:
    hoppas att du skämtar …

Hoppas jag med!!

numero1 wrote:
    Jag var ironisk….borde använt en smily så att det blev klarare kanske.
    Känns som om ämnet har varit uppe på tapeten typ 6000 ggr tidigare…

Mitt inlägg om osthyveln var ironiskt det med.

melancoolio wrote:

Doh jag som testade igår.. Fungerade riktigt bra faktiskt :emo-thumb

era jäkla skojare! bli seriösa för fan! 👿 :p

Lycka till i debuten förresten sam!:emo-thumb

hittade en grym grejj p

Hightower wrote:

Det är klart vi skämtar….:D

Sam jr wrote:
    hittade en grym grejj på cellbes hemsida ..tror jag ska önska mig en sån i julklapp ..ganska billig också om man tänker efter hur många timmar jag lär spara på nästa diet

[http://www.cellbes.se/Product/?mid=142&pid=010292]

den va sjukt grym, måste ha en sån!

Sam jr wrote:
    hittade en grym grejj p
    Jorgen wrote:
    Dom funkar grymt bra. Den finns i en limited edition med ett inbyggt SaunaBelt också. :emo-thumb

Om man använder den i kombination med diet och träning så funkar den nog tamej tusan faktiskt!

hubas wrote:
    Doh jag som testade igår.. Fungerade riktigt bra faktiskt :emo-thumb

Shit! Jag som använde smiley oxå! 8)

Hur många kilo ost hyvlade du? :yahoo:

melancoolio wrote:
    Shit! Jag som använde smiley oxå! 8)

Hur många kilo ost hyvlade du? :yahoo:

Hyvlade på ordentligt så 3,2 kg. Mage som en gud nu. Helt klart bästa sättet att gå ner i vikt på. Lite smärtsamt men snabbt som tusan! :emo-thumb :emo-thumb

Vad allt blev seriöst nu då! Ta det lite lungt, det finns folk som tror på det ni säger.

Hightower wrote:

Ok, jag ska bli seriös…
    Jag erkänner, jag tränar inte magen annat än att använda Sauna belt.
    Jag tycker att resultatet är helt ok…eller?

melancoolio wrote:

Ahhh..det förstod jag inte…:o
    Jag som var på väg att testa….:)

SheeBa wrote:
    Av en händelse ser jag att någon gett mej minuspoäng för inlägg under denna tråd med motiveringen att det är ”vilseledande information, direkt felaktigt”.
    Förutom att jag tycker att det hade varit intressant med en diskussion istället för den anonyma kritiken, så tycker jag att det är synd att personen ifråga inte såg det som ett tillfälle till att sprida rätt information..
    Nå.
    Att det behövs fett för att bränna fett är väl allmänt känt.
    Vad jag sedan skrev är att om man drar ner på energiintaget UNDER vad kroppen BEHÖVER var kanske lite otydligt.Men det jag syftade på var när man kommer ner i mängder som inte ens täcker det basala behovet.Saknas dessutom de essentiella fettsyrorna så föreligger risk för ökad fettvikt.

Bifogar följande från [www.mowifit.com]

”Energibalansens betydelse för att motverka inlagring av kroppsfett?
    [Frågor & Svar i B&K nr 9-04]

Fråga:
    Jag tränar med målet att öka muskelmassan och minska mängden kroppsfett. Kör därför både med vikter, 4 ggr i veckan, och aerobisk, 3 ggr i veckan. Eftersom jag inte vill gå ner i vikt, utan endast förbättra kroppssammansättningen och därmed figuren, försöker jag att varje dag få i mig tillräckligt med mat. Även fast jag tänker på att äta var 3:e timme eller så, blir det ofta på grund av att jag arbetar mycket och inte hinner äta alltför länge, att majoriteten av kalorieren slinker ner hemma vid frukost och middag, samt på helgerna. Även fast jag äter ofta, blir dagens övriga måltider/mellanmål väldigt kalorisnåla. Jag undrar därför om fördelningen av kaloriintaget under dagen har någon betydelse för prestationsförmågan och mängden kroppsfett, även om det totala kaloriintaget och antalet måltider/mellanmål är tillräckligt? Jag har hört att det är bra att variera kaloriintaget för att på så sätt chockera kroppen och öka energiförbrukningen. Kan mina matvanor i sådant fall kanske rentav vara bra?

Svar:
    Först vill jag säga att det är bra att du ser till att täcka ditt dagliga energibehov och att äta ofta, eftersom detta är en grundläggande förutsättning oavsett om du vill öka muskelmassan eller bli av med överflödigt kroppsfett.

Även fast man det är förhållandet mellan energiintaget och energiförbrukningen, det vill säga energibalansen, under en längre tid (minst 1 vecka) som i slutänden avgör om du går upp eller ner i vikt, har en nylig studie visat att även fördelningen av kaloriintaget under dagen har betydelse för kroppssammansättningen. Man sammanställde idrottares energiintag och energiförbrukning under varje timme under ett helt dygn och relaterade därefter detta till deras kroppssammansättning [Deutz, 2000 #174]. Resultaten visade att bland idrottare (oavsett om de ägnade sig åt konditionsbaserade eller styrkekrävande sporter) som hade ett lika stort energiunderskott, så hade de som fördelade kalorierna mest jämt under dagen högst energiförbrukning och minst kroppsfett. Liknande effekter sågs även hos idrottare som hade ett högre energiintag i förhållande till energiförbrukningen. Alltså är det inte bara energibalansen som är viktig om du kämpar mot kroppsfettet. Du bör även se till att du under dagen inte hamnar i ett alltför stort energiunderskott, trots att du kompenserar senare på kvällen genom att äta mer till middag. Med tanke på detta har du all anledning att försöka påverka dina arbetstider så att du regelbundet kan äta i lugn och ro. Även fast det kan vara bra att variera kaloriintaget, måste man komma ihåg att det är ”variationerna uppåt”, det vill säga ökningar av energiintaget som ökar energiförbrukningen. Ska man variera energiintaget bör man inte dra ner alltför mycket kalorierna, kanske maximalt 300 kalorier per dag, för att det inte ska få motsatta effekter i form av en minskad energiförbrukning och ökad mängd kroppsfett.

Hoppas att det blir diskussion om någon vill påpeka eventuella fel och misstag istället för att nyttja en fullständigt meningslös knappfunkktion.

Låter som man måste typ kunna allt om kost och näringslära för att lyckas med att få bort lite fett på sidorna.

Räcker det inte med sund kost och massor med motion?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.