kärlekshandtag!

Home Forums Allmänt om gymträning kärlekshandtag!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 46 through 53 (of 53 total)
  • Author
    MickeN wrote:
    Låter som man måste typ kunna allt om kost och näringslära för att lyckas med att få bort lite fett på sidorna.

Räcker det inte med sund kost och massor med motion?

Jodå klar det räcker med sund kost och massor med motion. men vet man mer om kost och näringslära så blir det lättare att veta vad som är sund kost och tillräckligt med motion. Sen ju mer man läser om näringslära och kost ju mer förstår man att man inte vet och söker ny information och detta forum tycker jag är att bra ställe att lära sig.

MickeN wrote:
    Låter som man måste typ kunna allt om kost och näringslära för att lyckas med att få bort lite fett på sidorna.

Räcker det inte med sund kost och massor med motion?

’Sund kost’ kan betyda i princip vad som helst – beroende på vem som säger det .. det är lika exakt som att beskriva sej själv som ’normalbyggd’ .. något som helt riktigt kan tolkas som ’för mej är det normalt att vara byggd så här’ .. även om vi pratar om en rejäl övervikt.
    Allt är relativt, s.a.s.
    Och likaledes är ’massor med motion’ inte synonymt med bra motion i precis den mängd just du behöver för att må bra och gå ner i vikt/bygga muskelmassa/öka konditionen.

Det finns ett syndrom främst bland aerobicsinstruktörer som kallas för ’chubby-instructor-syndrome’.Människor som tränar så ofta att det får motsatt verkan.. de förlorar ork och muskelmassa bl.annat.

Antagligen är överträning en starkt bidragande orsak till detta.För att nå en bra fysik så behövs träning,VILA och mat.Bra mat.Och för att veta vad som är BRA för just DEJ så behöver du främst kunskap om hur kost och träning påverkar dej – inte vad den gjort för andra..

SheeBa wrote:
    Och för att veta vad som är BRA för just DEJ så behöver du främst kunskap om hur kost och träning påverkar dej – inte vad den gjort för andra..

Absolut håller helt med dig. Ville egentligen inte få det att låta som något ”generellt”. Självklart är det ju inte så att bara för att ett recept funkat på någon annan så ska det funka även för mig (men ibland önskar man).

Självklart finns det de säkert de som använder termen ”sund kost” här men som ni som kan en del om näringslära inte skulle påstå är speciellt sund kost.

Jag kanske borde uttryckt mig bättre där, men jag hoppas ni förstod vad jag menade ändå :

:up:

Quote:
    Inte nog med det, jag ökade mitt max i bänkpressen med över 40kg på bara två veckor, och slimmade magen med en decimeter tillsammans med SAUNA BELT. Numera har jag den alltid med mig till jobbet och när jag tar mina långbajs så är den en given accessoar tillsammans med tidningen.

PRISA SOUNA BELT, VÅR BEFRIARE ! :worship:

SheeBa wrote:
    Dra ner på maten och gör den fettfri så GARANTERAR jag att du kommer att få behålla handtagen livet ut.
    Mest troligt tillsammans med en lite ’airbag’ med ..

så du menar att jag aldrig kommer att bli av med dem?
    Jag har varit av med dem en gång innan men sen började jag bli lat och då kom dem igen.
    Men nu har jag tränat hårt och jag börjar redan se skillnad, de försvinner sakta men säkert! allt kommer kanske inte försvinna, men en hel del förhoppningsvis

Sauna Belt slimmade min kropp och gjorde den solbr

att h

Viewing 8 posts - 46 through 53 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.