Klassiska gym på väg att dö ut?

Home Forums Allmänt om gymträning Klassiska gym på väg att dö ut?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    nicke biff wrote:
    Jupiter i göteborg va ett grymt hardcore/grottgym med 70-kilos hantlar å suveräna gamla maskiner med jätte mag. Där körde jätte gubbar, bla. Martin Kjellström,de va j¤vligt inspererande,men nu har de gjorts om till nått ”må bra center”dom tunga hantlarn e borta å sådeles också dom tunga gubbarna,så tråkigt:evil:

Jag tyckte Olympic var schysst. Var inte så gammal när jag var där, de få gånger jag var där, så om det var hardcore eller inte vet jag inte. Nu är det väl SATS där tror jag… ??

IATOAON wrote:
    Har tränat på Athletic i Malmö mer eller mindre regelbundet sen jag var 16 år. De första gångerna kröp man nästan in för man inte vill råka störa någon/något av de frustande muskelbergen. Det var skoj som fan och riktigt inspererande. Varenda gång det var tävling var man tvungen att använda båda händernas fingrar för att räkna upp de tävlande därifrån. Vad har hänt med den stämmningen och den aktiviteten?

Numera när man kommer dit sitter folk och halvsover på maskinerna, i nåt hörn brottas 2-3 grabbar. I ett annat hörn står 4-5 tjejer och fnittrar för de inte får rätt på den senaste magövningen de läst om i nån fitnessblaska. Ur högtalarna strömmar senaste NRJ-skithitsen. När det är dags för tävling måste man fråga runt för att till slut inse att där var inga tävlande denna gången heller (ibland är där 1-2st)

Hade någon frågat mig för 1-1½ år sedan hade jag aldrig tvekat på att Athletic var det gym jag skulle träna på så länge jag bodde i Malmö med omnejd. Nu är jag inte säker längre, den känslan och gemenskapen som en gång drog en dit försvinner mer och mer för varje gammal medlem som ger sig av. Eftersom det är på väg bort är det bara vikterna kvar och det finns andra alternativ där de också har vikter.

Vad jag förstått är detta inte unikt för Athletic? Finns det nåt ställe som haft en sån svacka och nu är på väg tillbaka eller är tillbaka? Hur påverkade ni den negativa trenden?

Vad gör du själv för att bidra till Athletics Hardcore känsla????

Polisen wrote:
    Vad gör du själv för att bidra till Athletics Hardcore känsla????

Hardcore och hardcore, det jag eftersträvar är mer stämmningen som var förut. Liten, blek och fet som jag är kan jag ju inte stå för de omänskligt tunga lyften osv. Jag försöker väl helt enkelt hålla intresset för tävlandet uppe genom att visa intresse för de som skall tävlas utveckling. Vissa visar ju tydligt att de vill hålla sig för sig själva och då håller man även avstånd.

Vidare försöker jag även att främst vara på gymet för att just träna och fokusera på min egen träning. Givetvis blir det snack mellan seten (ibland för mycket) men det är ju oftast om sin egen träning/utveckling eller den/de man pratar meds utveckling/träning. Och ibland sitter man en stund efteråt och snackar skit.

Nu har jag inte haft chansen att uppleva Athletic på ”den gamla goda tiden”, men kan tänka mig att gymmet flödade av storvuxna män i trikåer och linnen, sprutande svett och högljuda vrål

Själv valde jag att träna på Athletic pga. den lättsamma stämningen, det osminkade folket och det faktum att Janne med co. alltid fick mig att känna mig hemma. Angående musiken, tyckte jag det mest spelades 90-tals techno och gammal hederlig hårdrock tills någon vänlig själ skänkte lite nya skivor till spelaren. Men det kanske har ändrats på sistone? Men ärligt talat, så hade dom kunnat spela vad som helst, jag hade ändå speglat mig med hantlarna i nävarna och gillat läget. För mig är Athletic ett äkta HARDCORE gym, då det inte finns något annat ställe att jämföra med för min del, om jag hade bott kvar i Malmö hade det varit en självklarhet att fortsätta träna där.

Tiderna förändras…och det gör vi med! Så är det bara…tyvärr

Athletics Hall of Fame[/b] …en liten del av den i alla fall :)

Vad g

Var det inte han som en tr

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.