Knäböj vs. benpress

Home Forums Allmänt om gymträning Knäböj vs. benpress

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Hej hopp!

Jag har ett litet problem…..

Jag har värk i höger axel sedan något år tillbaka som är värre till och från. Saken är den att det blir värre när jag kör knäböj. Jag har provat med att köra stånge på framsidan och det funkar ibland.

Och nu till frågan….borde inte benpress funka i princip lika bra som knäböj? Som jag ser det är det samma rörelser och muskler som ärbetar…eller är jag ute och snurrar?

Stefan

Kan du köra hacklift???de e många som byggt bra ben med bara hacklift å benpress,knäböj verkar inte va ett måste

anledning du f

Xtreme_Mike wrote:
    anledning du får ont i axeln när du kör benböj är väl för att man har stången vilandes mot axlarna då så axlarna få arbeta lite!
    och benpress funkar bättre för mig iaf så vad som funkar o inte funkar beror nog på person till person =)

Jo visst äe det nog så men jag har ont utan att belasta dem när jag kör ben…börjar bli sliten i axeln….

nicke biff wrote:
    Kan du köra hacklift???de e många som byggt bra ben med bara hacklift å benpress,knäböj verkar inte va ett måste

Nä…då gör det ont satan vet du…..

okey ja jag har en polare som har samma problem!
    tycker du ska ta kontakt med en bra l

Xtreme_Mike wrote:
    okey ja jag har en polare som har samma problem!
    tycker du ska ta kontakt med en bra läkare o se vad dom kan göra

Ja det är nog dags för det. Har alltid ont mer eller mindre, blir inte bra. Oftast gör set som ondast när jag ska resa mig från en stol och trycker ner handen på sittsen….ajajajajajaj!!!!

men vad

ja jag k

axl wrote:
    men vad är det som är så sjukt mycket bättre med knäböj egentligen? har själv stora problem med att få in formen bra :(

Det är just vad jag undrar…

Stefan Gorosch wrote:
    Det är just vad jag undrar…

Smaken e ju som baken…men knäböj aktiverar mer muskler,de e ju en basövning,men hade jag vart du så hade jag pumpat järnet i benpressen:emo-thumb

Jag kör väldigt sällan tunga knäböjar, däremot kör jag mkt tunga benpressar och även hackliften, och benen är bland mina bästa muskelgrupper…så det är fullt möjligt att utveckla bra ben utan att måsta köra böj..:up:

Lars Berglund wrote:
    Jag kör väldigt sällan tunga knäböjar, däremot kör jag mkt tunga benpressar och även hackliften, och benen är bland mina bästa muskelgrupper…så det är fullt möjligt att utveckla bra ben utan att måsta köra böj..:up:

Ojojojoj, tänk om alla inbitna ”går bara bygga ben med knäböj” lirare
    ser ditt inlägg nu :D

Lars Berglund wrote:

fan va nice, då har jag hört det från rätt person :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.