Kombinera CrossFit med Styrketräning/Byggning?

Home Forums Allmänt om gymträning Kombinera CrossFit med Styrketräning/Byggning?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Sökte men hittade inte så jag frågar.
    Tänkte bara höra om ngn vet om man kan hitta exempel på folk som kombinerar CrossFitträning med mera traditionell Styrke/Byggning?
    Finns ju en hel del, ex Miko Salo som vann CrossFit Nationals 2009. Miko kör ju både och, dessutom oftast 2ggr/dag. Jag snackar alltså inte Coleman ambitioner men mera Athletic Fitness fysik. Har jag förstått det rätt kombinerar de flesta AF-profilen traditionell styrketräning med CrossFit?
    Problemet är ju att de inte publicerar sina scheman/upplägg i detalj.
    Men ex tänker jag på meket med återhämtning.
    De flesta CrossFit WOD´s tar ju på i princip hela kroppen. Så jag funderar väl också lite på hur det går ihop om man ex kör ett morgonpass med lite mer traditionell styrka och sen ngn WOD på kvällen, eller nästa dag?

Lite länktips eller konkreta erfarenheter välkomnas!
    Tack på förhand!

Hallå hallå!

Det finns många som kombinerar de båda. Har en kompis som gör detta och har fått mycket bra resultat.
    Det bästa är ju att testa det i några månader och känner du att du inte blir för trött i kroppen osv. Du vill ju inte skada dig.

En tråd som jag hittade för ett litet tag sedan i min egen research i ämnet med min kompis:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=111530641

sedan har du En bodybuilder som själv vill till Crossfit :

http://library.crossfit.com/free/pdf/CFJ_Hunter_BodybuilderJourneyIntoCF.pdf

Sedan gör kost otroligt mycket men sådant antar jag att du håller koll på själv:)

Tack så mycket för hjälpen & länkarna. Hitta faktiskt första forumlänken själv för ett par dagar sen. Grymt informativ!

Gött:) Lycka till!

Det funkar såklart, men det är nog viktigt att separera cross-fit och styrketräning så mycket som möjligt. Antingen olika dagar eller med mellanrum under samma dag.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.