Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kombinera muskelgrupper vid träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 januari, 2006 at 12:56 #1049003Anonym anvandareMember
Har en still undran. När man splittar sin träning och tränar t ex bröst och triceps, vilken muskelgrupp bör man träna först för bästa effekt?
Har provat att träna – bröst+triceps och rygg+biceps – men ofta känt att jag orkar mindre med detta upplägg än när jag gör – bröst+biceps och rygg+triceps. Frågan är dock om man då indirekt tränar biceps och triceps alldeles för ofta. Dessutom får ju tricepsen ännu ett pass vid axelpasset.
Vad är era erfarenheter?!
/Henrik:)
2 januari, 2006 at 12:56 #95691Anonym anvandareMember2 januari, 2006 at 13:19 #1049004Anonym anvandareMembersommar wrote:Har en still undran. När man splittar sin träning och tränar t ex bröst och triceps, vilken muskelgrupp bör man träna först för bästa effekt?Har provat att träna – bröst+triceps och rygg+biceps – men ofta känt att jag orkar mindre med detta upplägg än när jag gör – bröst+biceps och rygg+triceps. Frågan är dock om man då indirekt tränar biceps och triceps alldeles för ofta. Dessutom får ju tricepsen ännu ett pass vid axelpasset.
persoligen så kör jag axlar triceps vilket jag tycker fungerar bra att kombinera. Att köra triceps efter bröst tyckte jag itne fungerade så bra för mig. INte heller att köra biceps efter rygg. däremot så går det för mig bra att köra triceps efter axlar.
2 januari, 2006 at 17:51 #1049005Anonym anvandareMemberkombinerar så att jag INTE kör sekundärmuskler till dom stora muskelgrupperna samtidigt. tycker inte jag kan köra ex tricce lika hårt om jag kört bröst innan. ser bara till att jag iaf får minst 48 h vila innan ex så väntar jag ett par dagar med att köra armar om jag kört bröst osv…..
funkar för mig men det finns säkert lika många teorier som utövare. gäller att hitta vad som funkar bra för en själv….
2 januari, 2006 at 18:06 #1049006Anonym anvandareMemberTjenare. Tr
3 januari, 2006 at 13:16 #1049007Anonym anvandareMembersommar wrote:Har en still undran. När man splittar sin träning och tränar t ex bröst och triceps, vilken muskelgrupp bör man träna först för bästa effekt?Har provat att träna – bröst+triceps och rygg+biceps – men ofta känt att jag orkar mindre med detta upplägg än när jag gör – bröst+biceps och rygg+triceps. Frågan är dock om man då indirekt tränar biceps och triceps alldeles för ofta. Dessutom får ju tricepsen ännu ett pass vid axelpasset.
bröst/triceps och rygg/biceps
3 januari, 2006 at 13:21 #1049008Anonym anvandareMemberBr
3 januari, 2006 at 13:27 #1049009Anonym anvandareMemberrome85 wrote:Br3 januari, 2006 at 13:29 #1049010Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Så du är inte trött i triceps efter bröst???
Hur många benövningar kör du då??Jo jag är ganska trött
men jag tyckte det var jobbigare med rygg och biceps
benövningar, brukar bli 3-4 + 1-2 vadövningar3 januari, 2006 at 13:32 #1049011Anonym anvandareMemberrome85 wrote:Jo jag är ganska trött
men jag tyckte det var jobbigare med rygg och biceps
benövningar, brukar bli 3-4 + 1-2 vadövningarMitt mål när jag tränar är att bli trött i musklena
Det är inte lite få benövningar tycker du??3 januari, 2006 at 13:33 #1049012Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Mitt mål när jag tränar är att bli trött i musklena
Det är inte lite få benövningar tycker du??Jo klart jag blir trött..
nej det är inte få benövningar.. kör man hårt så är man slut3 januari, 2006 at 13:37 #1049013Anonym anvandareMemberOm man blandar två muskelgrupper ska man väl iaf alltid köra den största först
3 januari, 2006 at 13:39 #1049014Anonym anvandareMemberrome85 wrote:Jo klart jag blir trött..
nej det är inte få benövningar.. kör man hårt så är man slutFunkar det för dig så är det bra
Varför kör du inte bara en övning RIKTIGT hårt då??
Du kanske kan köra ett enda tungt set med?
Hehe…Tänk vad mycket tid du kommer att spara
3 januari, 2006 at 13:39 #1049015Anonym anvandareMembersmurfpucko wrote:Om man blandar två muskelgrupper ska man väl iaf alltid köra den största förstJa? vem har inte gjort det?
3 januari, 2006 at 13:41 #1049016Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Funkar det för dig så är det braVarför kör du inte bara en övning RIKTIGT hårt då??
Du kanske kan köra ett enda tungt set med?
Hehe…Tänk vad mycket tid du kommer att spara
Jovisst
men man ska attakera det från olika håll också?
ben är ju inte en enda muskel? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.