Kommentar på mitt gym och matschema?

Home Forums Allmänt om gymträning Kommentar på mitt gym och matschema?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!

Skulle vilja ha lite kritik på mitt tränings och matschema för 3 veckor, då jag kommer träna 3 veckor och följa ett program.

Träningschema:
    Måndag: Uppvärmning: 10 minuter ro(snabbt) Bröst/triceps
    Tisdag: Uppvärmning: 5 minuter springa(väldigt snabbt men inte rusch) Rygg/biceps
    Onsdag: vila
    Torsdag: Uppvärmning: 10 minuter cyckling( ganska snabbt) Axlar/traps
    Fredag: Uppvärmning: 5 minuter springa( väldigt snabbt men inte rusch) Mage, ben/vader

Matschema för dagarna jag tränar:
    Frukost: Omelett med sallad och 1 tomat & ett glas vatten
    Lunch: Sallad och kyckling ( 2 potatisar) , vatten till dricka.
    Middag: Lax och sallad ( 2 potatisar), vatten till dricka.

Sen har jag några frågor också:

1. Hur tränar man traps? Aldrig gjort det tidigare.
    2. Några förslag på bra övningar för axlar?
    3. Några bra magövningar förutom situps?
    4. Sen vet jag inte om jag ska köra 3 x 8, 3 x 10 eller 3 x 12, vad tycker ni?

Tack på förhand!

fråga 4,kör det du tycker känns bäst.men bättre med 3×12 i början för att få upp muskelkondisen först.
    men alla funkar bra.eller kör på vad det du orkar med 3×8,tills du orkar 3×12 med samma vikter,sen byter du till lite tyngre igen osv….

sen tänkte jag på ditt kost schema mera.ser bra ut,men varför vatten hela tiden,om du ändå ska ha vätska till maten,så ta något som tillför nåt i stället.typ,lingondricka el morotsjuice,el annat.
    samt är detta det enda du ska äta? är väl ok om du ska deffa osv,men ska du bygga upp musklerna,så behöver de nog mera energi.och då inte i form av större portioner,utan oftare mat.alltså äta typ 5ggr/dag.
    3 fasta måltider,sen kanske 2-3 mellanmål också då.sen hur mkt protein/kolhydrater du behöver handlar ju vad du är ute efter.
    sen ser det lite väl tungt ut på sista passet,mage-ben-vader.det är ju mer än halva kroppen det.
    försök lägga in mage nån annan dag,förslagsvis dan innan då du bara har axlar-traps.-(mage).
    mvh bighulken……..;-)

bighulken wrote:
    fråga 4,kör det du tycker känns bäst.men bättre med 3×12 i början för att få upp muskelkondisen först.
    men alla funkar bra.eller kör på vad det du orkar med 3×8,tills du orkar 3×12 med samma vikter,sen byter du till lite tyngre igen osv….

sen tänkte jag på ditt kost schema mera.ser bra ut,men varför vatten hela tiden,om du ändå ska ha vätska till maten,så ta något som tillför nåt i stället.typ,lingondricka el morotsjuice,el annat.
    samt är detta det enda du ska äta? är väl ok om du ska deffa osv,men ska du bygga upp musklerna,så behöver de nog mera energi.och då inte i form av större portioner,utan oftare mat.alltså äta typ 5ggr/dag.
    3 fasta måltider,sen kanske 2-3 mellanmål också då.sen hur mkt protein/kolhydrater du behöver handlar ju vad du är ute efter.
    sen ser det lite väl tungt ut på sista passet,mage-ben-vader.det är ju mer än halva kroppen det.
    försök lägga in mage nån annan dag,förslagsvis dan innan då du bara har axlar-traps.-(mage).
    mvh bighulken……..;-)

Träningschema:
    Måndag: Uppvärmning: 10 minuter ro(snabbt) Bröst/triceps
    Tisdag: Uppvärmning: 5 minuter springa(väldigt snabbt men inte rusch) Rygg/biceps
    Onsdag: vila
    Torsdag: Uppvärmning: 10 minuter cyckling( ganska snabbt) Axlar/traps/ben
    Fredag: Uppvärmning: 5 minuter springa( väldigt snabbt men inte rusch) mage/vader

Ändrade lite, ser det bättre ut nu?

Några frågor:

Sen så kommer jag jobba på alla vardagar jag tränar och får inte äta mellanmål då. Så om jag ska äta mer, ska jag äta ett nattmål innan jag går och lägger mig eller? Isåfall, har du några exempel på vad jag kan trycka i mig innan jag går och lägger mig?

Tycker du jag ska äta mellanmål mitt på dagen dem dagarna jag inte tränar? Isåfall blir det att jag äter mer på Onsdagar, Lördagar och Söndagar.

3 x 12 eller 3 x 15?
    Sen kan jag köpa lingondricka och ta det till frukost och middag, om det är bättre än vatten :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.