Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kondition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 november, 2005 at 16:38 #96635Anonym anvandareMember6 november, 2005 at 16:38 #1060793Anonym anvandareMember
Tjena tjena..
Hur stor skillnad är det igentligen på ”muskeluppbyggningen” när man har bra konditon mot att ha usel?
Mycket snack om att det inte är nå bra att köra HIT utan att man ska köra låg.
Men hur kör ni er cardio?Jag har ganska dålig kontion och har funderat på om det är därför ja fått sån sjuk pump?
Så fort ja kör hög rep…alltså säg att ja kör nått på 200kg x 3-4:whistle: och sen ska köra en hög repare så tar det tvärstop och ja får nå helt sjuk pump så ja inte kan röra mig hehe
Så då ja igentligen kanske klarar 12 på 170 så kanske ja gör samma på 150 för att ja får sån pump att ja inte kan rör migMen i alla fall…hur tycker ni ja ska lägga upp min cardio?
Tänkte om ja skulle börja köra lite HIIT på cykel…men känns lite så där att åka till gymet för att köra 10-15 min och sen åka hem
Är det dumt att köra lite snabb promenad på bandet förre eller efter? en halvtimmer eller så?`Kör Styrka 5 dagar i veckan och ja vill nog ha det så just nu då ja trivs med det…så frågan är vilka dagar ja ska lägga in HITT då? vilo dag eller icke osv?
aaja nå har ja grötat till det….mycket frågor på samma gång:)
tacksam för svar
6 november, 2005 at 19:28 #1060794Anonym anvandareMemberuhm lite svårt och se vad du vill ha reda på, men om du undrar angående konditionsträning kombinerat med styrketräning…
så kör jag 30 min efter varje pass (15 min efter benträning). Har märkt att under perioder jag inte kör konditionsträning så tappar jag i styrka och i uthållighet. Har egentligen bara positivt att säga om det…7 november, 2005 at 23:23 #1060795Anonym anvandareMemberAlm wrote:uhm lite svårt och se vad du vill ha reda påoki..sätter upp frågorna lite bättre då, så det blir lättare att svara
1.hur kör ni er kardio?
2.
Hur stor skillnad är det igentligen på ”muskeluppbyggningen” när man har bra konditon mot att ha usel?
Alltså syreupptagning, återhämtning osv
Mycket snack om att det inte är nå bra att köra HIT utan att man ska köra låg.3.
Jag har ganska dålig kontion och har funderat på om det är därför ja fått sån sjuk pump?
Så fort ja kör hög rep…alltså säg att ja kör nått på 200kg x 3-4 :whistle: och sen ska köra en hög repare så tar det tvärstop och ja får nå helt sjuk pump så ja inte kan röra mig…
Så då ja igentligen kanske klarar 12 på 170 så kanske ja gör samma på 150 för att ja får sån pump att ja inte kan rör mig4.
Hur tycker ni ja ska lägga upp min cardio?
Tänkte om ja skulle börja köra lite HIIT på cykel…men känns lite så där att åka till gymet för att köra 10-15 min och sen åka hem
Är det dumt att köra lite snabb promenad på bandet förre eller efter? en halvtimmer eller så?
Kör Styrka 5 dagar i veckan och ja vill nog ha det så just nu då ja trivs med det…så frågan är vilka dagar ja ska lägga in HITT då? vilo dag eller icke osv?så:bb2:
10 november, 2005 at 01:02 #1060796Anonym anvandareMemberingen?
11 november, 2005 at 15:10 #1060797Anonym anvandareMemberStorPatrik wrote:oki..sätter upp frågorna lite bättre då, så det blir lättare att svara1.hur kör ni er kardio?
2.
Hur stor skillnad är det igentligen på ”muskeluppbyggningen” när man har bra konditon mot att ha usel?3. Jag har ganska dålig kontion och har funderat på om det är därför ja fått sån sjuk pump?
Så fort ja kör hög rep…alltså säg att ja kör nått på 200kg x 3-4 :whistle: och sen ska köra en hög repare så tar det tvärstop och ja får nå helt sjuk pump så ja inte kan röra mig…
Så då ja igentligen kanske klarar 12 på 170 så kanske ja gör samma på 150 för att ja får sån pump att ja inte kan rör mig4. Hur tycker ni ja ska lägga upp min cardio?
Är det dumt att köra lite snabb promenad på bandet förre eller efter? en halvtimmer eller så?
Kör Styrka 5 dagar i veckan och ja vill nog ha det så just nu då ja trivs med det…så frågan är vilka dagar ja ska lägga in HITT då? vilo dag eller icke osv?så:bb2:
1. Morgonpromenad på sommaren annars
Fotboll, thaiboxning och tennis/badminton
2. ingen, det är motsatta saker.
3. Nej!
4. Kör kondisen efter styrketräningen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.