- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kort träningsuppehåll var 6 eller 8 vecka
För ett par nummer sedan av Body, rekommenderade skribenten att man var 6-8 vecka skulle göra ett träningsuppehåll på en vecka för att kroppen ska kunna återhämta sig på ett bra sätt. Jag tränar själv varannan dag, dvs 4 ggr i veckan. Någon som har tillämpat detta träningsuppehåll efter 6 eller 8 veckors intensiv träning? Erfarenheter?
Jag har gjort det vid ett antal tillfällen och oftast har jag kommit tillbaka starkare. Så för mig har det verkligen fungerat.
Samma här.:bb:
Brukar själv ta en paus från stryketräningen med jämna mellanrum och jag har bara positiva erfarenheter, ett ganska smidigt sätt att undvika överträning, eftersom min erfarenhet är att många inte känner när kroppen är övertränad utan köra bara på. Under denna vecka så hinner man kurera eventuella skavanker samt att man som det skrivits tidigare hinner ladda kroppen för nästa period.
Jag brukar träna mellan 7-10 veckor på ett schema sedan tar jag vilovecka, efter det en vecka med lättare träning, bara för att komma igång, sedan blir det hårdträning.
Brukar oftast börja på ett nytt schema efter varje vilovecka.
Och varje gång som jag har börjat med hårdträningen efter viloveckan och uppvärmningsveckan, så har jag ökat bra.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY