- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Kramp i låren efter uppehåll.?
Hej!
Jo jag har en fråga som jag hoppas någon kunnig här inne kan hjälpa mig med.
Varje gång jag haft uppehåll från benträningen och är i full fart med att genomföra mitt första pass så får jag alltid rejäl kramp i låren, ofta kommer det redan i första setet och de bara SMÄLLER till i båda låren när jag kört färdigt setet och går runt lite.. Detta gäller bara första passet, efter att det passet är genomfört så behöver jag inte oroa mig för detta något mera, men frågan är ju, varför blir det en sådan kramp i låren?
Det händer ju liksom inte med resterande muskelgrupper, på överkroppen t.ex. utan det är bara låren som det uppstår i, och vid första passet!
Ja hoppas någon har ett smart och givande svar!
Mvh
Det ända jag har till svar är att det är nog ingen idé att oroa sig. Just benen brukar vara utsatta för sådant. No pain no gain you know
Skulle du ändå oroa dig är det smartast att uppsöka någon typ av läkare.
Nu är det så att jag varken oroar jag mig eller har några planer på att gå till någon läkare för jag är fullt medveten om att detta inte är något farligt, känner flera som tävlar i tynglyftning som fått exakt samma krampkänningar i quadriceps samt hamstring efter ett uppehåll från träningen, men ingen har något svar på varför det blir så, därför valde jag att ställa frågan inne här utifall det finns någon kunnig med svar på frågan.
Google?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY