- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Låg rep vid påfrestade underarmar?
Tjena, får väldigt lätt känslan att underarmarna ska explodera då jag ligger på 8-12rep per set. Brukar köra med 20kg hantlar då jag kör 10rep.
Men som sagt så tar underarmarna sån stryk att det blir failure..
Ska jag då ligga på kanske 5 rep och ligga på kanske 29kg hantlar då jag klarar av det?
För då blir jag mer trött i biceps fast jag får inte det där pumpet i underarmarna.
Eller vad har ni för bra tips.?
mvh
Jag har samma problem själv. Mina underarmar ligger efter extremt jämfört med samtliga muskler i överarm så jag får lätt påkänningar i just underarmar. Jag har märkt att det hjälper o köra med dragremmar på de övningarna där det går så att de är fräscha när man kör de andra, t.ex. hantlar.
Sen fungerar det också att köra lite underarmsövningar om man råkat få känningar som kvarstår. T.ex. denna.
http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html
Om du kommer på något mer som hjälper kan du ju posta så får jag testa med.
Lite svårt att utläsa vad ditt problem är. Du skriver inte ens vilken muskelgrupp du tränar när du får dessa ”påfrestningar” i underarmarna. Tränar du just underarmar eller något annat?
Du nämner biceps i förbifarten, är det hantelcurls du beskriver att du gör ?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY