Home › Forums › Allmänt om gymträning › Landet Lagom
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 januari, 2006 at 11:13 #1043442Anonym anvandareMemberHåkan Adolfsson wrote:Borde väl vara en ganska smal sak för ”hardcore” grabbarna och tjejerna och samla sig i en förening då? Atletklubbar finns det ju här och var i landet, där inriktningen inte är att tjäna pengar… Just nu verkar det va ganska mycke snack å lite verkstad här, ta tag i saken istället för att gnälla på företagare som vill tjäna lite stålar.
Det är ju lättare att gnälla. Ideellt arbete lockar inte nuförtiden. Något som märks väldigt tydligt på vårt gym.
/Jörgen – Ordförande i Hörby Atletklubb.
22 januari, 2006 at 13:31 #1043443Anonym anvandareMemberTigris wrote:ja så verkar det var tyvärr alt fler av de gamla byggar gymmen försvinner medans allt för få nya sådanna gym öppnas.Tyvärr händer inte det ändast i USA att de som vill träna seriöst tvingas att sluta, en polare till mig som är rätt så grov tvingades att sluta träna på våra gamla gym (f.d jupiter, nu varande active welnness i göteborg) eftersom de nya ägarna tyckte att han väsnades för mycket när han tränade, det löjliga var att han inte ens körde tungt utan endast värmde upp med lätta knäböjar och då skrämde han väl slag på nån gammal kärring som tyckte att han var för grov och gick fram till personalen och gnällde.
Detta resulterade att både min polare och jag slutade på gymmet som fram tills dess hade varit ett helt ok gym att träna på.
Pinsamt dåligt att inte alla accepteras på gymmen, mest pinsamt är det att de som engång drog igång gymmandet inte längre välkommnas som medlemmar i dessa s.k gym jag kan bara säga att detta inte bådar gott.Det vore ju lite kul om man använde sig av den logiken på andra ställen där man tränar. Tänk er att man utesluter folk från kampsportsträning för att de är för bra och ger de andra komplex. Eller förbjuder Carolina Klüft att träna för att hon skuttar längre än de andra. Ack du sköna nya gym…
24 januari, 2006 at 22:15 #1043444Anonym anvandareMemberTigris wrote:och varför skulle jag vilja träna på gym om inte tanken var att jag vill lägga på mig massa?Det kanske finns en sådan policy. ”Folk får träna tills de nått en viss storlek, sedan kastar vi ut dem. När de blivit tillräckligt otränade igen kan de komma tillbaka”
25 januari, 2006 at 09:19 #1043445Anonym anvandareMemberjag personligen skulle kunna g
25 januari, 2006 at 09:55 #1043446Anonym anvandareMemberJu fler som tr
25 januari, 2006 at 11:32 #1043447Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Ju fler som tränar desto bättre folkhälsa. Jag vill att folk skall må bra och det gäller både lagomfolket och freaksen.Håller helt med på det. Bättre hälsa åt folket och levandet.
Nästan de vettigaste jag hört på länge :worship: .25 januari, 2006 at 12:34 #1043448Anonym anvandareMemberMåste slå ett slag för friskis och svettis jönköping, där jag tränar…
Finns hantlar till 53kg än så länge, kommer eventuellt upp till 63kg snart. Vilket räcker för dom flesta, själv jobbar jag och en instruktör för att få tyngre, sen kommer dom snart att fixa flak att köra mark på pga av allt dunkande i golvet när man kör tungt, så alla friskis är inte dåliga. Finns faktiskt väldigt mycket fria vikter.
Har provat alla gym i jkpg och friskis är överlägset bäst.
Kanske inte så konstigt då 900 kvadrat gym är stort :worship:Måste också säga att jag inte ser problemet med tunga hantlar på dom andra gymmen i jkpg då Sense, Atlantis o idrottshuset har 63kg hantlar, tyvärr för mycket maskiner på de två första, men idrotts huset är ett vad jag tycker riktigt käller gym.
Jag är bland dom större på friskis (tyvärr) och har tränat där sen jag var en 70kg kille nu 90kg hyfstat hård. Önskar att fler upptäcker friskis, behöves lite freaks för att man ska bli motiverad att bli större..
Så kom och kör :emo-thumb
Mch Martin
25 januari, 2006 at 13:28 #1043449Anonym anvandareMemberT
25 januari, 2006 at 21:48 #1043450Anonym anvandareMemberTigris wrote:S.A.T.S idioterna verkar ha monopol på den frågan eftersom det är de som fryser ut de som de tycker inte passar in på deras ”gym”sats suger!!!!!!
Verkar som du råkat ut för det själv, eller? Måste vara jobbigt att vara ett freak!
Har tränat på SATS (Malmö/Hansakompaniet) en gång i tiden för inte alltför länge sedan. Där fanns en hel del ”biffar” såvär kvinnliga som manliga som höll på som bäst inför div tävlingar. Hörde aldrig något skit om dessa..det var snarare tvärtom alla kände till dom och ville mer än gärna snacka skit och be om råd.
Numera bor jag i Göteborg men tränar inte på någon SATS anläggning…kanske är alla här ena riktiga idioter, vad vet jag!? Om så är fallet kan jag varmt rekommendera Sportlife Hisingen :up:
/GodisFreak
27 januari, 2006 at 15:07 #1043451Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Måste slå ett slag för friskis och svettis jönköping, där jag tränar…
Finns hantlar till 53kg än så länge, kommer eventuellt upp till 63kg snart. Vilket räcker för dom flesta, själv jobbar jag och en instruktör för att få tyngre, sen kommer dom snart att fixa flak att köra mark på pga av allt dunkande i golvet när man kör tungt, så alla friskis är inte dåliga. Finns faktiskt väldigt mycket fria vikter.
Har provat alla gym i jkpg och friskis är överlägset bäst.
Kanske inte så konstigt då 900 kvadrat gym är stort :worship:Måste också säga att jag inte ser problemet med tunga hantlar på dom andra gymmen i jkpg då Sense, Atlantis o idrottshuset har 63kg hantlar, tyvärr för mycket maskiner på de två första, men idrotts huset är ett vad jag tycker riktigt käller gym.
Jag är bland dom större på friskis (tyvärr) och har tränat där sen jag var en 70kg kille nu 90kg hyfstat hård. Önskar att fler upptäcker friskis, behöves lite freaks för att man ska bli motiverad att bli större..
Så kom och kör :emo-thumb
Mch Martin
Stod det inte i Metro i höstas att nån åkte dit för doping på FS i Jkp?
Jag menar…hur kan man dopa sig på friskis?27 januari, 2006 at 15:34 #1043452Anonym anvandareMemberfyfan va byggning har blivit normalt.. s
29 januari, 2006 at 09:28 #1043453Anonym anvandareMemberJo, det har varit tror det är fyra som åkt dit fördoping på friskis jkpg nu.
Dom tar väl riksen med 5000 gymmare är väl inte riksen så stor att bli testad.
Är nog vanligare än man tror även på friksis…Jag blev testad med två kompisar och en åkte dit, obehaglig överraskning.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.