Längd på gympasset?

Home Forums Allmänt om gymträning Längd på gympasset?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #647268
    Plutte wrote:
    Hur orkar du köra så länge, och varje dag?
    Kroppen får ju aldrig vila, vilket resulterar i försämrad muskeltillväxt.

    jag för det första pratar inte massa under mina pass utand et är strikt träning, kör heller inte fikon vikter, har alltid nya kortsiktiga mål på PBn! hela tiden.

    Jag orkar för att jag vilar vart 3dje dag.
    & jag äter som en häst, 5-7ggr om dagen.
    dock just nu ligger jag på återhämtning efter en operation. :O

    #647269

    Mina pass brukar ta mellan 45 minuter och 1 timme, just nu kör jag 3splits schema. Jag förstår inte när folk säger att de inte ”hinner” träna en/två muskelgrupper på 1 timme, det är ju hur lätt som helst.

    #647270

    50-60 minuter och är effektiv, aldrig längre än en timme.

    #647271

    Tills jag är klar:| Vad annars?

    #647272

    Ett helkroppspass idag gick på 90minuter.

    #647273

    ja ca 2 timmar skulle jag tro är inne i en fas nu där jag skall bränna lite. så kondis 40 min totalt med upvärmningen sen lyfta resten av de resterande 80 minuterna:emo-thumb

    #647274

    Korta och intensiva pass!
    60-70min. Dock är vi 3 som brukar köra samma pass. Kör jag själv så tar det max 50min

    #647275

    Jag kör 35-45 minuter ibland kan det gå upp emot 1 timma men det är sällan och det är dom gångerna man kanske varit väldigt väldigt slö och intensiteten sjunkt.

    #647276

    om man kör ett tungt helkropps- eller halvkroppspass kan jag förstå om timmarna seglar iväg till åtminstonde 2h, men 3 är fan mycket. hur ser schemat ut för er som kör 3h per dag?

    #647277

    Tränar 5-6 dagar i veckan. 40min för min del. Skulle det mot förmodan ta 50min, har jag dålig energi den dagen och är allmännt slö. 4övningar per muskelgrupp med 4set.

    #647278

    För maximal muskel/volym ökning av dina muskler bör dina pass ej ligga över 1h. Eftersom efter den tiden utsöndras ett ämne i kroppen som har muskelnedbrytande effekt. Med andra ord är träning efter 60min waste enligt mig.

    Kör hellre kondition på vilodagar, fettförbränning sker effektivast genom promenad på morgon, i med lite protein sen ut o gå 30-50min, sen hem o kräng frukost.

    Kör sj 4-split schema och absolut inga problem att hinna på den tiden.
    MVH

    #647279

    Phaxus, du måste förstå att effekten av den ökade kortisolutsöndringen måste vägas mot en mängd andra faktorer och i det stora sammanhanget så kanske dess effekt inte är särskilt märkbar. Det är verkligen inte så att träningen plötsligt upphör att ge resultat efter exakt en timme.

    Jag tror att folk skulle få bättre resultat om de slutade basera sin träning på forskning som de inte vet tillräckligt mycket om för att dra nytta av. Det är på tok för många som läser ett kort stycke ur någon studie, tolkar det helt uppåt väggarna och drar förhastade slutsatser av det.

    #647280

    Ett pass brukar väl ta ungefär 1,5 h. Jag tycker inte om att stressa runt bland
    övningarna, det får ta den tid det tar.

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.