Längden? Bredden?

Home Forums Allmänt om gymträning Längden? Bredden?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Tjena tjena, vet inte om det var rätt ställe att lägga denna tråd på men aja.

Nu till sak, jag skulle vilja veta om någon har någon koll på när man får bredare ”manligare” axlar. Jag är nu 17år å 190-193 nånting. Alltså när slutar skeletet växa på längden ungefär? :up:

Det är flertalet punkter som du behöver innan du kan få eller om du ens kommer kunna få.
    Självklart blir du bredade, men det är gener, benstomme osv.
    Baksida axlar, lats, deltoideus, supraspinatus som behöver bra med träning. Sen kommer det inte på ett halvår. Det tar lång tid =)

Jag fick nog manliga axlar när jag var 12. Jag väntar fortfarande på att resten ska växa ikapp.

Ditt skelett har nog, eller kommer inom kort sluta växa på längden.. Så den kroppslängd du har idag är nog den du kommer ligga på.

Däremot fortsätter skelettet utvecklas upp till 25års ålder ungefär, där (vad jag hört) nyckelbenet kommer öka i storlek och alltså göra din överkropp bredare. Så räkna med 7-8års fortsatt utveckling (om än kanske liten, beroende på dina gener) och se till att under tiden bygga på dig en ansenlig mängd muskelmassa så kommer det se väldigt bra ut när du närmar dig 25år :up:

Sen ska väl även tilläggas att breda lats tex i kombination med smal midja gör så du ser mer bredaxlad ut rent visuellt.

för en sekund trodde jag att jag var på sex och sexualitet forumet

makå wrote:
    för en sekund trodde jag att jag var på sex och sexualitet forumet

Body hade varit ett bra namn för det också.

Nyckelbenet har växt klart kring 30 strecket.

Men åå någon har varit in på min body inlogg!

Jag har haft en axelskada i över 1 år nu så har inte tränat dom på den tiden (tränat 2 år),
    inte fören NU har övriga muskler på överkroppen hängt med.
    Är 19 år och ca 181 cm lång, så med andra ord hade nog mina axlar vuxit färdigt vid 17-18 år.

henkebenke wrote:
    Jag fick nog manliga axlar när jag var 12. Jag väntar fortfarande på att resten ska växa ikapp.

samma sak för mig!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.