Längre uppehåll från träning

Home Forums Allmänt om gymträning Längre uppehåll från träning

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tja, ska ut å resa i en månad om ett tag och tror inte att jag kommer ha tillgång till gym under den tiden.
    Kommer jag tappa mycket styrka och muskler under ett sånt här långt uppehåll?
    Vad kan ni rekommendera att jag ska göra för att behålla så mycket muskler som möjligt och inte sänka styrkan? tack på förhand

johanbobben wrote:
    Tja, ska ut å resa i en månad om ett tag och tror inte att jag kommer ha tillgång till gym under den tiden.
    Kommer jag tappa mycket styrka och muskler under ett sånt här långt uppehåll?
    Vad kan ni rekommendera att jag ska göra för att behålla så mycket muskler som möjligt och inte sänka styrkan? tack på förhand

Jag har precis varit sjuk och varit borta från gymmet i en månad. Mycket protein (3 gram/kroppsvikt för min del) höll mina muskler på plats och jag förlorade inte heller någon direkt styrka. Jag låg dessutom på lite kalorunderskott under tiden. Så om du ligger på kaloribalans eller ännu bättre kaloriöverskott så är nog inte en så stor proteinmängd lika nödvändig.

okej tack så jättemycket för rådet!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.