- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Lat exercises
Hej idag ska jag förklara simpla saker angående bra ”LATS” många kallar det ”vingar” nu för tiden!
Jag brukar träna upp mina ”LATS” på så sätt att jag börjar med Chin-up’s 3 set x10 efter dessa
går jag till en maskininen Lat Pulldown’s och gör cirka 10 stycken dära! 3 set på denna övningen också! vikt upp till var och en :up:.
Efter att jag gjort den övningen går jag över till ”Close Grip Front Lat Pulldown’s” jag kör cirka 10 reps / 3 set.
Jag kör även en klassiker som många andra känner till! Den kallas ”One Arm Dumbbell Row” jag personligen brukar köra med 45/55 kilos hantlar med ni som kan ta mera ska köra mera och ni som kan ta mindre ska köra mindre! Samma med denna övning se till att vara rak i ryggen, och se även till att ha stabilitet där du kan få din styrka som bäst!
När ni gör era Pulldown’s se till att vara raka i ryggen även vid Chin’s och Dumbbell row!
Med vänlig hälsning André :up:
Kör du alltså 10 set lat pulldowns x 3 reps? 1 set chins x 3 reps för att sedan köra 5-6 reps till? Förvirrat.
Men funka det för dig så funkar det för dig.
tjena! yes lite förvirrande nu kan du läsa om
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY