Home › Forums › Allmänt om gymträning › Lite frågor.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 oktober, 2005 at 22:47 #96881Anonym anvandareMember16 oktober, 2005 at 22:47 #1062318Anonym anvandareMember
1. Har hört att man ska ha en veckas vila från träningen, lite då och då.
Funkar de om man kör 4veckor, vilar 1, kör 4 osv. ?2. Man tappar inget under den veckan?
3. Är det ett bra upplägg i bröst träningen, om man gör så att man kör 4veckor hantlar, 4veckor stång osv?
4. Om man tänkt köra militärpress. Vilken ä bäst? Framför eller bakom huvudet? Är det bra att köra det i smithmaskin, sittande ?
Som synes på frågorna så är jag nybörjare. Har tränat lite smått tidigare. men har tränat seriöst 1,5 månad nu.
Tacksam för alla svar.
/Danne
17 oktober, 2005 at 17:34 #1062319Anonym anvandareMember25 visningar, inget svar?
17 oktober, 2005 at 17:44 #1062320Anonym anvandareMemberdanne_silver wrote:1. Har hört att man ska ha en veckas vila från träningen, lite då och då.
Funkar de om man kör 4veckor, vilar 1, kör 4 osv. ?2. Man tappar inget under den veckan?
3. Är det ett bra upplägg i bröst träningen, om man gör så att man kör 4veckor hantlar, 4veckor stång osv?
4. Om man tänkt köra militärpress. Vilken ä bäst? Framför eller bakom huvudet? Är det bra att köra det i smithmaskin, sittande ?
Som synes på frågorna så är jag nybörjare. Har tränat lite smått tidigare. men har tränat seriöst 1,5 månad nu.
Tacksam för alla svar.
/Danne
1. Det funkar väl; beror på hur hårt man kör, känner du dig sliten efter 4 veckor – vila. Är du inte sliten behöver du inte vila så ofta.
2. Nej.
3. Absolut. Går att variera på massor av sätt; en annan variant är tex att kanske köra plana pressar med stång och lutande med hantlar ena passet, och sen omvänt nästa pass.
4. Jag personligen skulle rekommendera framför, främst pga att det är lättare att skada sig om inte tekniken sitter till 100% och man kör bakom. Men det finns säkert andra som skulle säga bakom:) Jag föredrar fritt framför smith för att rörelsebanan är fri och känns mer naturlig för mig. Däremot kan det ju vara idé att köra smithen om man inte har någon passare och tänker köra tungt.
17 oktober, 2005 at 17:48 #1062321Anonym anvandareMemberTänkte väl de angående vila.
För jag känner mig inte speciellt slut. och jag har kört 6 veckor i sträck nu.Tackar för snabba och bra svar.
/Danne
17 oktober, 2005 at 17:51 #1062322Anonym anvandareMemberdanne_silver wrote:25 visningar, inget svar?Det
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.