Lite hjälp.

Home Forums Allmänt om gymträning Lite hjälp.

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hallå, Hade tänkt att satsa lite mer på gymmandet nu och skulle du uppskatta lite hälp med några frågor jag har.

1. Tips på bra och enkel frukost, åt alltid 2 portioner havregrynsgröt och 3 stekta ägg innan, men har helt tröttnat på att stå och göra skiten och sen diska efter mig så blir mest ost-macka och varm oboj nu.

2. Är det bra eller dåligt att springa 10-15 min (12-13km/h) efter varje stenhårda gympass?

3. Kör även MMA på ganska hög nivå, hur ska jag kombinera detta de dagarna det får bli ett pass av varje?

Dricker protein drink efter varje pass då jag i nuläget endast vill lägga på mer muskler och öka uthåligheten samt konditionen, har tillräckligt med fett. Gör inget om jag lägger på mig några kilon sålänge jag blir starkare och samtidigt orkar lika mkt eller mer (för MMA:s skull).

Tack på förhand.

1. en burk lättkesella med några matskedar mjlök och en 1dl proteinpulver, rör i lite havegryn, nötter och kokosflingor med

2. ja

3. inget vet jag, träna på gymmet eller cardio de dagar du inte har mma träning

mysglenn wrote:
    1. en burk lättkesella med några matskedar mjlök och en 1dl proteinpulver, rör i lite havegryn, nötter och kokosflingor med

2. ja

3. inget vet jag, träna på gymmet eller cardio de dagar du inte har mma träning

Hur tänkte du när du svarade Ja på en bra/dåligt fråga? Vänlig omformulera ditt svar.

RYMDGRISEN wrote:
    Hur tänkte du när du svarade Ja på en bra/dåligt fråga? Vänlig omformulera ditt svar.

kanske för att det kan vara både bra eller dåligt, beroende på vad målet är. om man vill prioritera styrketräningen så är det skitdåligt att springa direkt efteråt.

havregryn kan du ju bara ta i mikron. det gör jag iaf :)

Råa havregryn i en mixer med några skopor Proteinpulver och vatten. Ca 5 portioner havregryn. :) Det körde jag på när jag bulkade, en sån om dagen. Mixa ordentligt bara!! Och ta det inte före en riktig måltid för man blir svinmätt efter ett tag.

kiRRe wrote:
    Råa havregryn i en mixer med några skopor Proteinpulver och vatten. Ca 5 portioner havregryn. :) Det körde jag på när jag bulkade, en sån om dagen. Mixa ordentligt bara!! Och ta det inte före en riktig måltid för man blir svinmätt efter ett tag.

Den ska jag prova.

Behöver nu verkligen hjälp med dessa 2 frågor.

1. Är det bra eller inte att springa efter stenhårt gympass, har hört att det är bra för konditionen men också att det sliter mycket på kroppen.

2. Hur bör jag lägga upp det de dagarna jag både gymmar och tränar MMA, (MMA:n är alltid mellan 19-21)?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.