Lite tips tack,på bra gym i sthlm

Home Forums Allmänt om gymträning Lite tips tack,på bra gym i sthlm

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

stanley här!
    jag tänkte flytta ner till sthlm, skulle vilja ha lite tips på sthlms bästa gym, vilka e det?

Kom till worldclass i sundbyberg :) gumse g

Deltagym! :emo-thumb

BIGSTA wrote:
    stanley h

Mirre och Axl
    Vad gör era gym så bra då???

Fairing!

Sthlm ar stort!! var i sthlm ska du bo??

popeye wrote:
    Sthlm ar stort!! var i sthlm ska du bo??

Jag kommer att bo i Skarpnäck.

Vilket S.T.S gym liger närmast?

numero1 wrote:
    Mirre och Axl
    Vad gör era gym så bra då???

Det ska jag berätta för dig! :D
    1. Gemenskapen.
    2. Allt från gammal till ung. Tävlande till motionär.
    3. Hardcoreträning. Man blir sporrad av varandra.
    4. Du får hjälp och feedback när du ska tävla. Notera att de stora gymkedjorna inte är med i SKKF.
    5. Prydligt på gymmet. Du behöver inte städa innan du börjar träna. Vikterna finns på din plats och det åker inte runt dammråttor i hörnen.
    6. Bra maskiner och hantlarna räcker till.
    7. Inget krav på att lösa medlemsskap med minst ett års bindningstid med autogiro eller årsbetalning. Här kan du engångsträna för 50kr, köpa 10-kort, månadskort, årskort (3400kr).
    8. Dimman! :D

Visst finns det många bra gym och jag har varit medlem på både S.A.T.S och WC. Kedjorna är helt ok för den vanliga träningspersonen, såväl motionär som den mer aktive med undantag för WC i Sumpan, som måste vara WCs bästa gym? Jag kan tänka mig att gästträna på dessa gym då och då för omväxlings skull. Dock tar det stopp där för den som vill tävla eller tävlar i och med att dessa kedjor av vissa för mig oförståerliga anledningar inte går med i SKKF. Jag har fått svaret att de inte vill ha den inriktningen. Den tävlande måste söka sig till annat gym eller till någon SKKF-ansluten klubb. I detta fall är frågeställaren en tävlande på hög nivå.
    Förstår du nu varför jag rekommenderar BIGSTA att börja på Delta?

Välkommen o testa vetja! På Delta är det självklart att man får provträna gratis! :whistle:

Mvh,
    Mirre

Jag rekommenderar WC i Sumpan och/eller Delta bra gym med bra utrustning och en hel del tävlande som sporrar :up:

Mirre wrote:
    Det ska jag ber
    numero1 wrote:
    Nu bor jag som sagt 30 sekunder från SATS Stadion vilket fortfarande duger gott för mig….och det bra mycket längre till skarpnäck. Nu vet jag inte vilket SATS som är närmast Skarpnäck, Farsta?

MEN Mirre har nog rätt i att det finns tyngre hantlar på Delta, för de är till och med förlätta för mig på vissa SATS i vissa övningar. På stureplan har de 46kg som tygnst.

SATS Globen skulle jag tippa, SATS Sickla är också rätt nära.

Vad gäller kvalitén på SATS så skiljer det väldigt mycket från anläggning till anläggning. SATS Söder är tex grymt, där finns i mitt tycke allt man behöver och jag vet att exempelvis Mats Egelstig håller med mig om det:)

Tyvärr brukar jag själv sällan komma dit utan kör oftast på Globen, Sickla eller Odenplan.

Haninge Hälsostudio är riktigt bra..:emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.