loosa vikt samt bygga?

Home Forums Allmänt om gymträning loosa vikt samt bygga?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

finns det något sett att minska i vikt och samtidigt bygga muskler? mitt problem är rumpan som är stor enligt mig, har spelat hockey hela livet och slutade för 1 år sedan och dom musklerna i stjärten verkar vilja bli fett! jag har för mig att man inte kan ta bort fett på ett enskilt ställe på kroppen, utan man måste gå ner i vikt.

Mvh

Låter konstigt att endast din rumpa vill bli fet. Du kan inte punktbränna fett. Det kan inte vara så att du har rätt stora rumpmuskler som det sedan är så att dom bara ser väldigt fläskiga ut när det lägger sej lite fett på som resten av kroppen fått oxå?

Om du till exempel hade sökt på ”minska i vikt öka i muskler” så hade du säkert fått tonvis med träffar. Det har diskuterats otaliga gånger. Hockeyröv är också väl disukterat.

Loosa är inte ett svenskt ord. Varför kunde du inte bara skriva minska? Är det ett svårare ord att skriva?

haru ätit grinballe?:) shit

hur menar du med ”tonvis” ? en tråd på ett forum har väl knappast någon vikt? idiot

Personligen anser jag att det är fullt möjligt att lägga på sig muskler och samtidigt tappa en viss mängd fett. Det är dock en hårfin gräns och det är betydligt enklare att lägga på sig muskler om man samtidigt vågar ta en viss ökning av kroppsfettet med.

Det är dock långt ifrån nödvändigt att grisbulka för att bygga muskler, som alltför många gör, ofta kan man t.ex göra styrkeökningar hyffsat långt in på en deff.

Att du sedan upplever att rumpan blir mjukare är knappast konstigt då du förmodligen inte tränar den lika hårt nu när du lagt av med hockeyn. Med andra ord, träna ben/rumpa hårdare än vad du gör just nu, alt. se över kosten för att skära bort lite fett om det nu är ett problem och ha tålamod.

ake wrote:
    hur menar du med ”tonvis” ? en tråd på ett forum har väl knappast någon vikt? idiot

[http://synonymordbok.com/tonvis Länk]
    Du kan väll inte ha så dåliga kunskaper i vad som verkar vara ditt modersmål att du inte har stött på den dubbla meningen av tonvis?

Har du sökt nu?

Annars kan jag vara snäll nog att sammanfatta det hela enligt följande: Att öka i muskelmassa under kaloriunderskott är svårt i praktiken, men många tror sig bemästra det genom att tillämpa sig av periodisk fasta, intermittent fasta m.m.

sådärja! de va väl inte allt för svårt att ge ett seriöst svar utan att vara spydig?:) tack grabben :*

Gorilla wrote:
    [http://synonymordbok.com/tonvis Länk]
    Du kan väll inte ha så dåliga kunskaper i vad som verkar vara ditt modersmål att du inte har stött på den dubbla meningen av tonvis?

Väll sammanfogas genom ordet välla.
    Tror ordet du letar efter är ”väl”, men du kanske har svårt med modersmålet.

Var väl inte så svårt att ge honom det svaret han ville ha utan att vara spydig?

Vill inte ha svar på frågan, blir redan för mycket OT

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.