Home › Forums › Allmänt om gymträning › Lutningen i Smith maskinen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 januari, 2006 at 08:57 #95407Anonym anvandareMember19 januari, 2006 at 08:57 #1047195Anonym anvandareMember
Hej !
Fick härromdagen en Smith maskin till jobbet och undrar åt vilket håll man skall stå i maskinen då självaste viktpaketet (stången) lutar snett inåt. Har provat att köra åt bägge håll och båda känns väl ok.
Antar dock att det bör vara en tanke med att den är lutad och inte rak.Ngn som vet?
//Jesse
19 januari, 2006 at 09:28 #1047196Anonym anvandareMemberVad heter maskinen? Tillverkare?
19 januari, 2006 at 09:30 #1047197Anonym anvandareMemberJust nu inte aning. Har det ngn betydelse?
19 januari, 2006 at 09:44 #1047198Anonym anvandareMemberTillverkaren brukar ha reklambilder p
19 januari, 2006 at 10:19 #1047199Anonym anvandareMemberJesse wrote:Hej !
Fick härromdagen en Smith maskin till jobbet och undrar åt vilket håll man skall stå i maskinen då självaste viktpaketet (stången) lutar snett inåt. Har provat att köra åt bägge håll och båda känns väl ok.
Antar dock att det bör vara en tanke med att den är lutad och inte rak.Ngn som vet?
//Jesse
Yes Jesse!
Jag har en sådan smith hemma (Bodysolid serie 7)
När du kör knäböj ska stången röra sig bakåt i förhållande till din kropp under den negativa fasen. Tanken med detta är att eliminera alla konflikter i knäna och bäckenet (och det funkar).
Prova även att köra isolerade skivstångsroddar. Detta gör du genom att stå på en låda (för att stången inte ska nå botten) och stången ska då röra sig från dig under den negativa fasen. Prova både över och underhandsgrepp.
Mycket Nöje Utlovas
Peter:up:
20 januari, 2006 at 08:48 #1047200Anonym anvandareMemberOK, så rätta mig ifall jag har fel nu:
När du ställer dig framför stången så har du den övre delen av stången lutande ifrån dig? När du sänker vikten så kommer stången närmare dig.
//Jesse
20 januari, 2006 at 14:05 #1047201Anonym anvandareMemberSläng in en bild!
21 januari, 2006 at 13:16 #1047202Anonym anvandareMemberJesse wrote:OK, så rätta mig ifall jag har fel nu:När du ställer dig framför stången så har du den övre delen av stången lutande ifrån dig? När du sänker vikten så kommer stången närmare dig.
//Jesse
Yes, rätt uppfattat.
Kör nu så det ryker.
Glöm dock inte att även att prova att böja och ro även utan smith,
om du har möjligheten.:up: Rock On!
Peter
21 januari, 2006 at 13:32 #1047203Anonym anvandareMemberTor Lundsten wrote:Det är alltså hemligheten bakom dina framgångar Peter!!
Hmm , jag måste också skaffa en sånHej Tor!
Framgångar?
Jag har väl nått förhållandevis ganska blygsamma resultat i förhållande
till hur länge jag har hållit på. Men det är nu dags att prioritera ”stålet” mer nu
och se vad det finns för potential i kroppen, innan man blir allt för lastgammal.Jag sitter just nu på ett hotell i Shanghai, var tidigare i Seoul och på måndag
bär det iväg till Suzhou.Jag saknar familjen (och mitt gym)
men på torsdag kommer jag hem igen.Sen ska det kramas (och lyftas)
Ha det bra
Peter
21 januari, 2006 at 13:41 #1047204Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Släng in en bild!OK!
Puman står åt rätt håll för knäböj.
Ska man ”ro” så står man åt andra hållet.//Peter
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.