- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › lyfta tung eller lyfta lite o strikt????
Tja, tänkte bara höra vilket som är bäst för o bli så stor som möjligt? att lyfta tunga vikter eller lyfta lite o strikt? hur många reps ska man köra? ge förlag på hur man klan bli så stor som möjligt på så kort tid som möjligt?
tack för svar!
Jag e mer inne på att köra tung och strikt…
:emo-thumb
Alltså mer erfarna kan ju köra lite ostriktare men det är inget jag skulle rekomendera en som inte tränat så länge. Så jag går på Melins linje om att köra tungt OCH strikt, dvs 5-8reps typ
Måste säga att jag tycker strikt går före allt. Men det viktigaste är nog ändå kontakten med muskeln. Altså det ska verkligen kännas i just den muskeln man vill träna. Kör man för tungt är det ju ganska lätt att koppla in andra muskelgrupper och det är ju inte alltid man vill det.
tackar tackar för de svaren!, jag gör så att jag kör mer strikt än tungt så får jag se om jag blir nå större!
bättre att köra på en vikt då man klarar av att utföra övningen i dess fulla rörelsebana än att gå bärsärkargång med för tunga vikter. Risken att skada sig minskar drastiskt om man istället utför övningen kontrollerat och med rätt teknik, något som kan vara svårt med för tunga vikter.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY