- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Målformulering
Jag behöver er hjälp med konkret målformulering. Sitter och klurar eftersom jag har som mål att under sommar/hösten/vinter ca 7-9 mån. fokusera på att bygga mer muskelmassa, konkret få ökad volym och styrka. Nu behöver jag tips på delmål jag tycker det är så knepigt att mäta i antal rep. antal kilo på vikter övningar då jag alltid försöker öka så fort det känns bekvämt och lätt. Hur gör ni? Hur formulerar ni era mål?
Jag har inga som helst planer på att tävla vare sig i cykel, skidor el dyl eller i armbrytning. Jag är fullt medveten om att det blir tungt och kommer inte ske stora förändringar på en kvart. Senaste halvåret har ägnats åt att minska fett % så utgångsläget bör vara hyffsat ligger idag på ca 18-20% är tant liten 154/51kg och inte intresserad av ngn vansinnig bulk. Idag halvkropps pass 4ggr veckan samt 2-3 cardiopass.
Kan inte ett ganska bra mål vara att lyfta 10kg mer än du gör nu? sen 10kg till
ja du mitt mål är ju simpelt om jag ser det svart på vitt. Jag vill bli världens största/tyngsta man på 176 cm samtidigt med längst fett % ^^ Så varje gram hekto kilo är ju ett delmål i sig. Även på vägen så uppkommer det ju muskler som släpar efter lite och då kan det vara kul att lägga om träningen och efter en tid se att jag både tänkt och gjort rätt.
Då var det igång, det blev splittat prg för att fokusera och öka styrketräningen, fyra pass i veckan tunga basövningar + lite isolationsövningar i veckorna. Lite intensivare korta cardiopass. + ett styrka/cardiokombo på helgen, Nytt kostupplägg på ca 200 kcal överskott. Två vilodagar i veckan så det blir dagar med tvåpass/dag.
Mål är att ligga på 50/50 i muskelmassa/fett uppgång. Ska bli spännade att se vad som kan förändras på 2, 4, 6 månader.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY