Home › Forums › Allmänt om gymträning › malplacerad i gymmet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 juni, 2013 at 15:21 #102233Anonym anvandareMember9 juni, 2013 at 15:21 #1077435Anonym anvandareMember
Till att börja med har jag precis blivit medlem på den här sidan och har inte kollat runt bland andra inlägg för att se om det finns några liknande innan. Med det sagt vill jag inte få massa bittra kommentarer om att det redan finns tusen liknande inlägg.
Jag har alltså lite frågor kring träning. Det är som så att jag har börjat ta tag i träningen ordentligt nu, precis som så många andra vill jag komma i form till sommaren . Dock är jag inte så kunnig kring området och vet inte om jag tränar rätt. I dagsläget är jag väl normal till kroppen, varken jätte smal eller mullig. Har inte överdrivet mycket underhudsfett tror jag… Jag tycker att styrketräning är otroligt kul, konditionsträning finner jag inte lika roligt. Jag försöker träna så ofta som möjligt och har försökt lägga upp passen något i stil med:
Dag 1: konditon 15-30 min. hela ben , rygg, arm.
Dag 2: konditon 15-30 min. mage, bröst, arm.
Dag 3: konditon.Och så går det runt. Det jag är ”rädd” för att att jag ska få muskler, men att jag inte blir ”slim/fit/tight”, utan bara blir stor och att musklerna inte syns utan får ett fettlager utanpå – så jag bara ser stor ut. Fick höra att för att bli av med fettet borde jag jobba 5 km / dag för att få resultat, det lät lite orimligt i mina öron då jag inte är en van joggare. Kan man bli av med fettet och få snygga muskler även om ja inte kör mestadels kondition? Målet är att bli fit/slim/tight, jag vill ha en vältränad kropp, bryr mig inte om ifall jag kan springa milen, vill att man ska kunna se konturer av musklerna utan att jag spänner mig.
Min fråga är om detta låter som ett bra upplägg för att nå den kroppsformen eller om ni har några tips, synpunkter mm?
Tack på förhand!
9 juni, 2013 at 15:58 #1077436Anonym anvandareMemberAng diet så läs: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881
Och nej, man måste inte köra någon förbränningsträning för att gå ner i fettvikt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.