Home › Forums › Allmänt om gymträning › Mat efter cardio?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 maj, 2012 at 01:23 #48843Anonym anvandareMember12 maj, 2012 at 01:23 #118512Anonym anvandareMember
Vet inte om jag hamnade på rätt ställe nu men,men!
Jag ska börja med cardio och då menar jag ut och springa.
Men efter jag har sprungit, vad bör jag äta? Vill få bort fett från kroppen, bör jag äta samma som efter ett gympass eller endast proteiner? eller bara mindre mängd mat? hoppas ni förstår vad jag menar , annars äre bara att fråga !Tränar styrketräning 4 dagar i veckan och har tänkt börja springa lördag och söndag
Tack på förhand !
12 maj, 2012 at 05:00 #118513Anonym anvandareMemberUngefär samma saken, det viktiga är en balanserad kost på underskott över dygnet.
12 maj, 2012 at 09:51 #118514Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Ungefär samma saken, det viktiga är en balanserad kost på underskott över dygnet.okej tack :emo-thumb
12 maj, 2012 at 11:22 #118515Anonym anvandareMemberEn till fråga , är det bra att köra cardio efter ett styrketränings pass?
12 maj, 2012 at 12:41 #118516Anonym anvandareMemberVigren wrote:En till fråga , är det bra att köra cardio efter ett styrketränings pass?Bra och bra beror på .. vill en vara rädd om muskelmassan och känner sig ibehov av det så lägg cardio så långt ifrån styrkepassen. Men efter styrketräning är helt ok för oss vanliga dödliga vågar jag påstå om de hålls någorlunda med intesitet och inte för länge.
12 maj, 2012 at 16:41 #118517Anonym anvandareMemberLägg även dagens största kolhydratsintag i måltiden direkt efter löppasset då inlagringen av muskelglykogenen är väldigt effektiv direkt efter passet.
14 maj, 2012 at 10:20 #118518Anonym anvandareMemberBronx wrote:Bra och bra beror på .. vill en vara rädd om muskelmassan och känner sig ibehov av det så lägg cardio så långt ifrån styrkepassen. Men efter styrketräning är helt ok för oss vanliga dödliga vågar jag påstå om de hålls någorlunda med intesitet och inte för länge.Nja, snarare påverkar det signaler för muskeluppbyggnad; Ampk inhiberar mTOR. Så du tappar inte muskler, givet tillräckligt med protein och energiintag, men eventuellt optimerar du inte muskeluppbyggnaden.
Dock har jag sett studier som även visar att det inte påverkade (med cykling). Så det verkar inte helt klarlagt i dagsläget. Vilka muskler som används i respektive styrketräningen och konditionsträningen är sannolikt av vikt också.
14 maj, 2012 at 10:21 #118519Anonym anvandareMemberVigren wrote:Vet inte om jag hamnade på rätt ställe nu men,men!Jag ska börja med cardio och då menar jag ut och springa.
Men efter jag har sprungit, vad bör jag äta? Vill få bort fett från kroppen, bör jag äta samma som efter ett gympass eller endast proteiner? eller bara mindre mängd mat? hoppas ni förstår vad jag menar , annars äre bara att fråga !Tränar styrketräning 4 dagar i veckan och har tänkt börja springa lördag och söndag
Tack på förhand !
Tja, efter konditionsträning har du ett bra tillfälle att tillföra kolhydrat vid sidan om protein.
14 maj, 2012 at 10:23 #118520Anonym anvandareMemberVigren wrote:En till fråga , är det bra att köra cardio efter ett styrketränings pass?Bra och bra.
Det är inte fullt så dramatiskt som folk vill göra gällande, särskilt inte under deff när inte muskeluppbyggnad är huvudmålet. Men som sagt; duration, intensitet och form av cardio kan nog göra stor skillnad.
Men det förefaller påverka muskeluppbyggnad hur som haver.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.