MaxOT träningsschema

Home Forums Allmänt om gymträning MaxOT träningsschema

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #698277
    Stenne wrote:
    Jag tycker det är helknäppt. Bara att se kroppen i olika delar och inte som en helhet och sedan utöva prickskytte på varenda muskel i kroppen är vansinnig träning enligt mig. Så hög träningsfrekvens och intensitet gör tillsammans en rätt hög volym med, sedan att man vilar varje muskelgrupp en vecka är inte att rekommendera heller. Vilan blir ändå inget bra.

    Stolle ;-) Har du verkligen läst om Max-OT använder typ bara bas övningar kallar inte jag prickskytte… Finns absolut inget prickskytte i Max-OT inte när jag kör i alla fall..

    #698278
    Pepz wrote:
    Max Ot är ganska bra för att öka styrkan. något sämre för att bygga mycket muskler.
    Alltså är en variation mellan Max-OT och ett mer högrepsorienterat upplägg nog att föredra så man kan utnyttja båda effekterna
    Funkar utmärkt att bygga muskler med Max-OT det är trots allt det som är grejen med max-ot..

    Max_OT ger väldigt snabba styrkeökningar för någon som inte kört det förut. det beror främst på neuronala effekter och inte på muskelökningar. kör ni OT en längre period så märker ni att ökningarna minskar kraftigt.
    För vilken tränande planar inte effekterna av efter en tid??

    Nu vet jag inte hur mycket du kört Max-OT..

    #698279

    Vecko vilan kan diskuteras jag har aldrig använt den..
    Visst inte helt fel att variera med highreps då vänjer ju inte musklerna sig lika bra :-)

    #698280
    Umbra wrote:
    Vecko vilan kan diskuteras jag har aldrig använt den..
    Visst inte helt fel att variera med highreps då vänjer ju inte musklerna sig lika bra :-)

    Då är det inte max-ot heller.

    #698281

    jag tycker max-ot är ett jätte bra schema :). körde det i 6månader, och tyckte jag ökade i vikter och massa den tiden :)

    #698282
    mr_X wrote:
    Då är det inte max-ot heller.

    Visst är det så. Jag kör aldrig highreps hmm nåja som uppvärmning blir det kanske ”highreps”

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.