Home › Forums › Allmänt om gymträning › mer fett och starkare men väger ändå nästan lika mycket?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 juni, 2012 at 22:06 #97450Anonym anvandareMember30 juni, 2012 at 22:06 #1063916Anonym anvandareMember
hej!
nu ska ja berätta hur det ligger till.
jag är 170cm lång och väger 60 kg och jag har rätt mycket fett överallt på kroppen men jag har ganska mycket muskler så jag är avsevärt starkare än mina kompisar.
mina kompisar är lika långa som jag och dom väger 55 kg men har inget fett på kroppen.
så min fråga är…. hur kan jag vara starkare än dom och väga nästan lika lite som dom men samtidigt ha mycket mer fett på kroppen?
tacksam för svar!7 juli, 2012 at 20:10 #1064931Anonym anvandareMemberDu kanske har tunnare skelett än dina vänner?
8 juli, 2012 at 15:58 #1064958Anonym anvandareMember60kg vs 55kg är ganska mycket. Särskilt styrka går att öka på mycket i början på väldigt kort tid. Det är svårt att mäta kroppsfett med ögat, om ens möjligt så ni får använda en metod för att mäta kroppsfett eller gå iväg till något proffsgym o få er mätta. Du har nog rätt bra mycket mer muskler än dina kompisar.
Enkel kroppsfettmätning:
http://www.scientificpsychic.com/fitness/diet.htmlSen spelar det ju även en roll hur musklerna är byggda och hur pass utvecklade muskelfästen du har.
8 juli, 2012 at 16:03 #1064959Anonym anvandareMemberJust det glömde en sak. Större delen av kroppen är muskler så de 5kg som skiljer mellan dig och dina kompisar kan som mest vara 1kg fett då det motsvarar 20% av de 5kg som diffade. 20% kroppsfett är rätt mycket och knappast troligt på tanke av era vikter.
Mer troligt är nog att det är kanske 12-13% och då är bara 600g av de där 5kg fett. Så du har bra mycket mer muskelmassa med andra ord.
23 juli, 2012 at 17:21 #1065749Anonym anvandareMemberGran wrote:Just det glömde en sak. Större delen av kroppen är muskler så de 5kg som skiljer mellan dig och dina kompisar kan som mest vara 1kg fett då det motsvarar 20% av de 5kg som diffade. 20% kroppsfett är rätt mycket och knappast troligt på tanke av era vikter.Mer troligt är nog att det är kanske 12-13% och då är bara 600g av de där 5kg fett. Så du har bra mycket mer muskelmassa med andra ord.
okej tack för svaret.
sen en till fråga.
jag tänkte köpa en sån där pull up stång ” titan doorgym ” som kan kan göra några olika övnningar.
kan man bygga muskler på en sån eller blir det mer som att deffa?26 juli, 2012 at 18:57 #1065938Anonym anvandareMemberdizzl55 wrote:Gran wrote:Just det glömde en sak. Större delen av kroppen är muskler så de 5kg som skiljer mellan dig och dina kompisar kan som mest vara 1kg fett då det motsvarar 20% av de 5kg som diffade. 20% kroppsfett är rätt mycket och knappast troligt på tanke av era vikter.Mer troligt är nog att det är kanske 12-13% och då är bara 600g av de där 5kg fett. Så du har bra mycket mer muskelmassa med andra ord.
okej tack för svaret.
sen en till fråga.
jag tänkte köpa en sån där pull up stång ” titan doorgym ” som kan kan göra några olika övnningar.
kan man bygga muskler på en sån eller blir det mer som att deffa?Du kan både deffa och bygga muskler på en chinsstång, allt beror på hur du utnyttjar den Chins är en perfekt övning om du vill öka i styrka och bränna kalorier utan tvekan!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.