Mer vader

Home Forums Allmänt om gymträning Mer vader

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Ni som har lyckats slita er till bra vader, hur har ni gjort? De där otacksamma rackarna tål ju hur mycket stryk som helst :(
    Om man nu, som jag, inte blivit begåvad med genetiskt bra vader utan får slita sig till volym så är frågan vad :D som fungerat för er(?) i samma sits?
    Så illa är det väl iof inte, men det kan ju alltid bli bättre :bb2:
    Dela gärna med er av ert framgångsrecept, tack.

Kom igen nu! Är det verkligen ingen som tränar vader? Vad har ni för träningsdos?

Vilka

Kör också de övningar som ”Hazeblazer” beskriver ovan och även i hackliften, vänd dig med magen mot släden. Även enbens stående vadpress med en hantel i ena handen brukar fungera bra. Jag har alltid försökt att sträva efter en ”hydraulisk” rörelse, dvs kontrollerad och lagom hastighet. Sen stretcha !!
    Allt har fungerat för mig, har inga världsmästarvader med de mäter 45 cm och ser bra ut. Lycka till !! :bb3: :up:

Har nog fått stora vader genetiskt, vilket jag är glad för. Brukar panga på vaderna 2-3 ggr per vecka, kör två övningar per gång, 5 set/övning, och mellan 8-40 reps/set. Varierar mellan Stående vadpress i smith, Sittande vadpress och donkey raises. Ligger på ca. 43 cm nu, är bara 16 år gammal.
    Kör ett set med ca. 12 reps, kör en 8a, 2 set med 15 rep och avsluta med en 40 reppare. Lasta på duktigt med vikt och kör med kontakt, så ska du se att det ger med sig..lycka till

peteks wrote:
    Ni som har lyckats slita er till bra vader, hur har ni gjort? De där otacksamma rackarna tål ju hur mycket stryk som helst :(
    Om man nu, som jag, inte blivit begåvad med genetiskt bra vader utan får slita sig till volym så är frågan vad :D som fungerat för er(?) i samma sits?
    Så illa är det väl iof inte, men det kan ju alltid bli bättre :bb2:
    Dela gärna med er av ert framgångsrecept, tack.

jag har samma problem som dig
    sliter med mina också, det går framåt, men inte går det fort…

har du nån bild?

Dropset och åter dropset!

Pumpa för fan!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.