Militärpress

Home Forums Allmänt om gymträning Militärpress

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

En snabb fråga:Hur långt ner ska man sänka stången/hantlar vid militärpress?Jag brukar sänka den ner till hakan.Om jag sänker den ännu längre ner får jag ont i armbågar.

Tack

Ifall det g

Tigris wrote:
    Har aldrig fattat folk som kör för tungt för att kunna gå tillräckligt djupt, enligt min mening räcker det inte med halva reps om man inte vill kör Mike Mentzers system powerfactor training : jag har dock aldrig gillat denna tränings form har altid kännts lite :| att köra svintungt men bara halva reps.

Jag ska genast ringa Mr Coleman och meddela detta…;) :p

Melin wrote:
    Jag ska genast ringa Mr Coleman och meddela detta…;) :p

Vart ser du kålman köra ngn form av powerfactor träning?

Om du får ont så sänk inte lägre. Kör du i smith el. fria?
    För min del kan jag inte sänka längre än till hakan i smith men i fria är det inga problem att köra fulldjup då alla leder kan röra sig fritt.

K

niklas wrote:
    Om du får ont finns det väl ingen orsak att gå längre ner, det räcker faktiskt att gå ner till hakan, då kopplar du inte in framsida axlar som du gör när man går långt ner, Kör hårt!

Framsidan är ju inkopplad hursomhelst även om belastningen inte riktas lika hårt på framsidan genom att inte gå ner hela vägen. Så våldsam skillnad är det inte.

Tigris wrote:
    Jag undrar åxo vart du sett Coleman köra powerfactor??
    för övrigt så kan du inte jämnföra hur Coleman kör mot hur en vanlig icke”juicande” person kör det är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite sklidnad på proffs och vanliga dödliga.

Coleman kör inte PF men han kör inte speciellt djupa reps heller…och jag sa inte heller att Ron körde PF så pröva å läs igenom inläggen innan ni svarar, du och Lindmark..it might help..;)
    Ja skillnad e det ju när Coleman e odödlig…;)

Melin wrote:
    Coleman kör inte PF men han kör inte speciellt djupa reps heller…och jag sa inte heller att Ron körde PF så pröva å läs igenom inläggen innan ni svarar, du och Lindmark..it might help..;)
    Ja skillnad e det ju när Coleman e odödlig…;)

Vilken övning syftar du på att han inte kör djupa? Orkar inte kolla igenom hans träningsfilmer igen för att kolla det :p
    Av det jag kommer ihåg från hans filmer så går han ner i botten men inte hela vägen upp. Troligen för att hålla trycket på muskeln hela tiden.
    Det är ju en ganska grotesk skillnad mot vanliga ”halva” reps där man bara arbetar i övre delen av rörelsen. Nåja, mitt minne kanske sviker mig :p
    Korta reps i övre delen av ngn övning kommer jag bara inte på att jag sett ngt av.

Hursomhelst så är ju farbror kålman inte ngn vanlig människa så det kvittar väl för oss vad han gör. Haha :D

Niklas : Nej jag antog att du inte menade det heller dock kan nog ditt inlägg missuppfattas av ngn som inte har spec. mkt kunskap om saken därav mitt svar.

Lindmark wrote:
    Vilken övning syftar du på att han inte kör djupa? Orkar inte kolla igenom hans träningsfilmer igen för att kolla det :p
    Av det jag kommer ihåg från hans filmer så går han ner i botten men inte hela vägen upp. Troligen för att hålla trycket på muskeln hela tiden.
    Det är ju en ganska grotesk skillnad mot vanliga ”halva” reps där man bara arbetar i övre delen av rörelsen. Nåja, mitt minne kanske sviker mig :p
    Korta reps i övre delen av ngn övning kommer jag bara inte på att jag sett ngt av.

Hursomhelst så är ju farbror kålman inte ngn vanlig människa så det kvittar väl för oss vad han gör. Haha :D

hantelpressarna :p eller ja…han kommer nog inte så mkt längre ner med dom vikterna ändå…;)

Farbror Rånny är allt annat än vanlig :D

Miltit

Ping wrote:
    Kör ALDRIG pressövningar bakom nacken!

Varför ????

jocke wrote:
    Varför ????

Större risk för skador vid press bakom nacken.

Ping wrote:
    Större risk för skador vid press bakom nacken.

Ja om du kör för tungt och ostrikt annars ingen fara, har själv problem med min axel (var ung och dum och körde för tungt) men jag kör pressar bakom utan problem eller smärta ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.