Militärpress

Home Forums Allmänt om gymträning Militärpress

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    jocke wrote:
    Ja om du kör för tungt och ostrikt annars ingen fara, har själv problem med min axel (var ung och dum och körde för tungt) men jag kör pressar bakom utan problem eller smärta ;)

Då så, då är det bara att köra på :emo-thumb! Var också ung och dum för ca 9 år sen :) och skadade vänster axel och nu håller jag mig borta från de övningar som är ”riskabla”. Det är klart att man ska köra det som man tycker funkar. I mitt första inlägg lät det som att jag menade att alla skulle undvika press bakom nacken, men jag menade att jag aldrig gör det. (har ändrat min inlägg nu för att undvika missförstånd)

Alla får göra som man vill så klart!

Ping wrote:
    Då så, då är det bara att köra på :emo-thumb! Var också ung och dum för ca 9 år sen :) och skadade vänster axel och nu håller jag mig borta från de övningar som är ”riskabla”. Det är klart att man ska köra det som man tycker funkar. I mitt första inlägg lät det som att jag menade att alla skulle undvika press bakom nacken, men jag menade att jag aldrig gör det. (har ändrat min inlägg nu för att undvika missförstånd)

Alla får göra som man vill så klart!

Hihi inget ila menat men många är rädda för att köra bakom pga skaderisken det är vad de säger ialla fall ;) , men tar man det bara lungt och kör den strikt så är det inte mer fara än att köra fram :up:
    Klart att det ska kännas bra då är man ju lite säkrare på det man gör och kan prestera bättre.
    Valet är upp till var och en ;)

Sanel wrote:
    En snabb fråga:Hur långt ner ska man sänka stången/hantlar vid militärpress?Jag brukar sänka den ner till hakan.Om jag sänker den ännu längre ner får jag ont i armbågar.

Tack

Du ska sänka så att det känns bra för DIG…
    Finns inget SKA…

Tränar annars i smithmaskin.Jag skulle kanske sänka den ännu mer men då måste jag ta av några kilo och om jag gör det så känns det för lätt i toppläget och då kan jag göra upp till 10 reps villket jag inte vill.Kör tungt 4 till 6 reps.Men tack för alla svar ska fortsätta köra som jag gör nu:up:

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.