Min polares diet…

Home Forums Allmänt om gymträning Min polares diet…

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #525785
    Samir wrote:
    3dl gröt 420kcal (15.5g protein)
    3st frukter 150-400kcal
    6 ägg 480kcal (42g protein)
    200g cottage cheese 150kcal (20g protein)
    450g tonfisk 400-500kcal (90-130g protein)
    Whey 100 = 100-300kcal (20-50g protein)

    Räknat med de låga siffrorna blir det; 1700kcal
    Räknat på de högre siffrorna blir det: 2250kcal

    Lite svårt att räkna på det eftersom man inte får exakt mängd av allt. Men säg att snittet ligger på 2000kcal.
    Proteinet ligger på ca 220-230g

    Tycker inte att det låter så jävla tokigt ändå. Bra proteinmängd och har man energi till att träna hårt så e det inga problem.

    Tycker inte ni ska vara så hårda med kritiken om ni inte ens utvecklar den och ger konstruktiv kritik

    princip så min diet ser ut nu :) dock lite mer protte drinkar. ger mig bra resultat. inte bara i mina ögon heller :)

    #525786
    grekelito wrote:
    En deff, för mig, handlar om att gå ned i vikt på ett smart sätt där man minimerar muskelförlusten.

    Jag tror nog att det handlar om det för de flesta.

    #525787
    Snake wrote:
    Jag tror nog att det handlar om det för de flesta.

    Wow, ett lika uttänkt svar som vanligt. Jag är imponerad :P
    Jag diskuterade inte framgången av viktnedgången, utan bevarandet av muskelmassan på ett stort underskott av energi.
    Det intressanta är väl fan inte huruvida man går ner i vikt av ett underskott, utan hur kroppen reagerar på det?
    Du kan PM’a dryga svar hädanefter.

    #525788
    grekelito wrote:
    Wow, ett lika uttänkt svar som vanligt. Jag är imponerad :P
    Jag diskuterade inte framgången av viktnedgången, utan bevarandet av muskelmassan på ett stort underskott av energi.
    Det intressanta är väl fan inte huruvida man går ner i vikt av ett underskott, utan hur kroppen reagerar på det?
    Du kan PM’a dryga svar hädanefter.

    Du får nog öka energiintaget lite, du verkar vara så grinig :/

    #525789
    Snake wrote:
    Du får nog öka energiintaget lite, du verkar vara så grinig :/

    Jag måste säga snake att dina inlägg är provocerande. Själv sitter jag och läser denna tråd t.ex. och njuter fram till dina inlägg som då sänker nivån på hela tråden. Arrogant och icke-konstruktiva svar. Det låter, för det mesta, som att du försöker dumförklara folk för att de inte är lika pålästa som du. Det känns lite som att du är så kunnig, och tillför så pass lite till detta forum, att du inte bör skriva några inlägg alls?

    Så härligt när Samir satte dig på plats tidigt i tråden :up:

    #525790

    Som någon redan påpekat; det blir en del kvicksilver med tre burkar tonfisk varje dag, vecka in och vecka ut.

    [http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_poisoning]

    Kommer att tänka på Jeremy Piven (han som spelar Ari i Entourage) som bara åt fisk, med förgiftning som följd.

    #525791
    CJN wrote:
    Kommer att tänka på Jeremy Piven (han som spelar Ari i Entourage) som bara åt fisk, med förgiftning som följd.

    Sushi förvisso. Det kan med andra ord ha varit en betydligt mer kvicksilverrik fisk än den man köper på burk.

    #525792
    Eddie Vedder wrote:
    Sushi förvisso. Det kan med andra ord ha varit en betydligt mer kvicksilverrik fisk än den man köper på burk.

    Jo det är helt sant.

    Är väl särskilt i topp toppredatorer som tungmetallerna ansamlas, i tex. vild lax, men även tonfisk.

    Vet inte om halten varierar mellan märken av tonfisk på burk, men skulle gissa att så kan vara fallet.

    Gjorde lite research och FDA har en rekommendation för gravida och barn till högst 170gram tonfisk, ” of albacore (”white”) tuna”, per vecka. Alla andra till högst två serveringar fisk per vecka. Varav vissa arter självfallet är värre än andra och antar att rekommendationerna primärt gäller vild fisk.

    #525793
    malawiglenn wrote:
    Detta gäller ju färsk tonfisk och inte tonfisk på burk.

    [http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/Miljofororeningar-i-fisk/]

    Tonfisk på burk tillhör en annan art än den som säljs färsk och innehåller inte höga halter kvicksilver.

    Jo det stämmer tydligen bra det.

    Arten i tonfisk på burk tillhör uppenbarligen nästan alltid ”Skipjack”. Denna art är mindre och blir inte lika gammal, därav – lägre halt av kvicksilver.

    Detta till trots klassificeras den som ”moderate mercury”, en tvåa på den fyragradiga skalan av kvicksilverinnehåll uppsatt utav FDA (Food and drug administration).


    Least mercury: Less than 0.09 parts per million
    Moderate mercury: From 0.09 to 0.29 parts per million
    High mercury: From 0.3 to 0.49 parts per million
    Highest mercury: More than .5 parts per million

    [http://www.fda.gov/Food/FoodSafety/Product-SpecificInformation/Seafood/FoodbornePathogensContaminants/Methylmercury/ucm115644.htm]

    Rekommendation för barn, Gravida, etc.

    [http://www.fda.gov/Food/FoodSafety/Product-SpecificInformation/Seafood/FoodbornePathogensContaminants/Methylmercury/ucm115662.htm]

    Risken ska väl inte överdrivas, men att äta 150×3 per dag kan inte vara sunt i ett längre lopp. Vilket dock är irrelevant då denna diet antagligen följs under under en högst begränsad tid.

    Är själv inte den som slaviskt följer alla rekommendationer då jag troligen äter alldeles för mycket aspartam-produkter; lightläsk, fun-light etc. för vad som troligen är nyttigt i ett längre lopp. :)

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.