Min schema uppläggning, byter ner mig från 6-5 dagar i veckan till 3. är tvungen.

Home Forums Allmänt om gymträning Min schema uppläggning, byter ner mig från 6-5 dagar i veckan till 3. är tvungen.

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Har nu bestämt mig trots att jag fått kämpa emot mig själv då jag alltid under mina perioder kört 6 dagar i veckan med många övningar och set att prova köra 3 dagar i veckan vilket kanske kan få vardagen att gå ihop lite bättre, själv tycker jag att schemat jag skrivit ihop känns alldeles för fjesigt, känns som att man kliver byter ner sig från nåt bättre till nåt sämre, men vad vet jag kan man inte hålla 5-6 dagar i veckan samtidigt som man jobbar och sköter annat kanske man helt enkelt får acceptera att de räcker med 3 dagar i veckan, är bara rädd att tillväxten ska utebli då man legat på betydligt högre träningsdos tidigare, så jag har kokat ihop ett schema nu som jag skulle vilja ha era synpunkter på ytterligare sen är jag även intresserad angående axlarna vilka övningar som punktskjuter bäst (framsida)(baksida)(mellersta) axelpartierna. nåväl lägger upp mitt schema hur tycker ni detta ser ut?

Söndag: Rygg-biceps-framsida axlar-mage

Marklyft 4 set
    Latsdrag 4 set
    hantelrodd 4 set

Bicepscurl 2set
    Hantelcurl 2 set

axelpress 4 set

situps 4 set

Tisdag: Bröst-triceps-baksida axlar

Bänkpress 2 set
    Hantelpress 2 set

Smal bänkpress 2 set
    Liggande tricepsextension 2set

Framåtlutande kabeldrag för baksida axlar 4 set

Torsdag:Ben-sidoaxlar-mage

Knäböj 4set
    Liggande lårcurl (baksida) 4 set
    Stående vadpress i smith 4 set

Framåtlutande sidolyft 4 set

Mage 4 set

PS. kommer köra 8 reps på alla övningar och set jag utför.

MVH

Ser bra ut, kör själv 3 dagar nu, lite annat upplägg dock, bla kör roterande så alla övningar körs 3 gånger per 14 dagar.

Bli inte förvånad om du får bättre ökningar än med ditt 6dagars schema :)

Gober wrote:
    Ser bra ut, kör själv 3 dagar nu, lite annat upplägg dock, bla kör roterande så alla övningar körs 3 gånger per 14 dagar.

Bli inte förvånad om du får bättre ökningar än med ditt 6dagars schema :)

Ja isåfall tackar jag gud om det är på det sättet, de är så svårt att övertala sig själv att de kanske räcker med ett sånthär upplägg när man annars kört dubbelt så många övningar med 4 sett i varje övning. lägger upp mitt gamla schema imorn så får ni gärna jämföra vilket ni tror kommer ge bäst resultat, kanske har slitit ut mig för mkt helt enkelt därav uppehåll då och då, mkt med jobb familj och privata saker man måste tag i, livet handlar inte alltid om träningen även om man önskar så tyvärr. tack för svar! Godkväll!

MVH

groddddaan wrote:
    Ja isåfall tackar jag gud om det är på det sättet, de är så svårt att övertala sig själv att de kanske räcker med ett sånthär upplägg när man annars kört dubbelt så många övningar med 4 sett i varje övning. lägger upp mitt gamla schema imorn så får ni gärna jämföra vilket ni tror kommer ge bäst resultat, kanske har slitit ut mig för mkt helt enkelt därav uppehåll då och då, mkt med jobb familj och privata saker man måste tag i, livet handlar inte alltid om träningen även om man önskar så tyvärr. tack för svar! Godkväll!

MVH

Svåraste är den mentala biten, att köra helt tvärtemot sitt gamla hederliga upplägg, men det kommer man över efter ett tag.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.