Min träning. Tipsa!

Home Forums Allmänt om gymträning Min träning. Tipsa!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej! Det här kan nog bli en ganska lång text, men jag hoppas att iaf någon tar sig tid att titta igenom den och kommentera!:)

Jag är en ganska så liten grabb på 18 somrar(1993), som har börjat med att riktigt gå in för de här med styrketräning. Jag tycker det är otroligt kul och lär mig nya saker varje dag. Jag började träna seriöst för cirka 15 månader sedan, och har sedan dess legat på cirkus 5-6 pass i veckan. Anledningen till att jag startar den här tråden är att jag vill se om det jag lärt mig hittills är rätt och om jag gör något fel, och vad jag gör rätt. Jag tänkte börja med lite basinformation om mig.

Sedan många år tillbaka, har jag tränat olika sporter och haft mycket intresse för att röra på mig. Sedan 3 år tillbaka började jag ta tag i skolan lite mer, och därför la jag av med Innebandyn och Fotbollen. Lite mer än året gick och jag följde med en kompis till ett gym för första gången. Jag fastnade direkt och sitter nu här och längtar till nästa pass.

För några månader sedan fick jag höra att någon kallade mig spinkig. Vadå spinkig tänkte jag? Jag har ju synliga muskler över hela kroppen.. fast å andra sidan är jag ganska smal..( :( ) Jag antog min egna utmaning och bestämde mig för att ”biffa” till mig. Med hjälp av internet och tidningar hittade jag information på hur jag skulle gå tillväga, och nu har jag planen ganska färdig.. Jag har faktiskt redan börjat!

Längd: 180
    Vikt:70
    Målvikt:80

Mitt schema(jag tränar inte ben på gymmet p.g.a skada)
    Att köra Rygg/bi, Brö/tri samtidigt kanske är idiotiskt, jag kör så för att prioritera de stora muskelgrupperna före armar (

Tar du bcaa och whey samtidigt?

Bcaa brukar jag ta mellan muskelgrupperna när jag kommer ihåg!

inget fel med att ta Whey och Bcaa samtidigt efter träning, inte vad jag vet iaf!

om jag säger ”usch vad du är äckligt bitig” om 6 månader.. slutar du träna då? :)

90annion wrote:
    inget fel med att ta Whey och Bcaa samtidigt efter träning, inte vad jag vet iaf!

Förstör själva vitsen med att ta fria aminosyror om man ska blanda det med massa annat junk som gör att dess upptag blir långsammare..

90annion wrote:

Känns som om de blir lite overkill om man blandar dom direkt efter träningen.

Kör själv ungefärlig samma princip som dig med antagonisterna. Dock har jag en dags vila mellan varje pass, vilket jag tycker passar bäst för mig personligen.
    Ett tips är att inte bara stirra dig blind på proteinet utan även fylla på med kolhydrater, fett, vitaminer och mineraler.
    Viktigt att du skaffar dig goda förutsättningar för att kroppen ska återhämta sig mellan passen=)
    Därför ska man inte glömma bort vikten med god sömn och vilan mellan passen.

Hur ser dina måltider ut under en dag?

Lycka till =)

Zalomonsson wrote:
    Kör själv ungefärlig samma princip som dig med antagonisterna. Dock har jag en dags vila mellan varje pass, vilket jag tycker passar bäst för mig personligen.
    Ett tips är att inte bara stirra dig blind på proteinet utan även fylla på med kolhydrater, fett, vitaminer och mineraler.
    Viktigt att du skaffar dig goda förutsättningar för att kroppen ska återhämta sig mellan passen=)
    Därför ska man inte glömma bort vikten med god sömn och vilan mellan passen.

Hur ser dina måltider ut under en dag?

Lycka till =)

Vad kul o höra! :)

Just nu jobbar jag natt mellan 23-07.. jag äter en gång där i mitten fast då har jag ätit två rejäla måltider på kvällen innan.. Jag brukar äta både frukost när jag kommer hem klockan 07.30, och när jag vaknar runt 15.00.. sen äter jag som sagt med jämna mellanrum! Mellan tar jag ibland gainers och Proteinpulver, om jag te.x vet att middagen blir proteinsnål.

07.30 Frukost 1
    15.00 ”Frukost” 2
    16.00 TRÄNING
    18.00 Middag 1
    20.00 Middag 2
    22.30 Kvällsmål
    02.30 Nattlunch

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.