Min videoguide till hur man fixar magrutor

Home Forums Allmänt om gymträning Min videoguide till hur man fixar magrutor

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

[youtube=bqkNdbTmnZw]

Du talar sannolikt engelska med mer amerikansk brytning än 95% av alla svenskar. Någon anledning till detta?

Fast detta var i o f s mer en guide till att träna magens muskulatur än att få fram magrutorna (d v s i köket).

För övrigt är plankan med vikt på ryggen en fin övning för magen/core också.

Är det 24/7 Värnhem?

Kanske en dum fråga, men när du säger att man behöver typ 9 % kroppsfett för att ha six pack, menar du när man spänner eller när man slappnar av då? Alltid undrat det :|

Madball wrote:
    Du talar sannolikt engelska med mer amerikansk brytning än 95% av alla svenskar. Någon anledning till detta?

Fast detta var i o f s mer en guide till att träna magens muskulatur än att få fram magrutorna (d v s i köket).

Den närmsta anledningen jag kan tänka mig är många perioder där jag pratat primärt engelska. Den närmsta anledningen till att det är en amerikansk brytning är för att det är den sortens engelska jag exponerats mot i form av TV och musik.

I övrigt bra synpunkter från dig. Bra att du påpekar det också. Det är grymt viktiga aspekter!

Gober wrote:
    Är det 24/7 Värnhem?

Yes sir. Bra gym!

doctoracula wrote:
    Kanske en dum fråga, men när du säger att man behöver typ 9 % kroppsfett för att ha six pack, menar du när man spänner eller när man slappnar av då? Alltid undrat det :|

Finns inga dumma frågor :)

För att ha abs avslappnat måste man nog vara nere på 5-8 % typ kan jag tänka mig. Jag syftade på spänt läge. Jag har typ 11-12 % nu och mina syns inte om jag slappnar av.

doctoracula wrote:

Beror nog också på hur dina magmuskler fäster. Vissa har ju ”djupare” magrutor och därför kan deras synas mycket mer än andras.

Behöver verkligen inte ha 5-8% för att rutorna ska synas, det är ju individuellt beroende på var fettet sätter sig och hur välutvecklade musklerna är.

Talar av egen erfarenhet eftersom jag alltid har synliga rutor även om jag ligger högt på kroppsfett.

Bra guide. Jag brukar satsa på o köra så tungt att jag klarar 8 reps, ger fina resultat. Sen brukar jag även köra medicinboll övningen för att se till o aktivera magmusklerna runt om. Viktigt o köra intensivt också, annars blir det inget.

Sen tror jag de flesta måste ner på en 9% bodyfat för att få en tillfredställande mage utan att spänna sig. Jag ligger på 12,5% på högra delen av bilden. Ser ju konturen på musklerna vanligtvis men inte alls jämförbart med att spänna sig.

[img=http://img850.imageshack.us/img850/7352/liknelse3bilder.png]

Okej men gör det stor skillnad om du kör relativt tunga set, 8-12 reps, för att se magrutorna i avslappnat läge? Eller är det bara kroppsfett i princip?
    Har ni någon koll på vad det kostar att mäta sitt kroppsfett på ett gym som World Class?

doctoracula wrote:
    Okej men gör det stor skillnad om du kör relativt tunga set, 8-12 reps, för att se magrutorna i avslappnat läge? Eller är det bara kroppsfett i princip?
    Har ni någon koll på vad det kostar att mäta sitt kroppsfett på ett gym som World Class?

Antagligen, månadskort på World Class kostar väl typ 800 spänn så allt annat lär ju vara dyrt också.

Du kan ju testa lite med denna och se om du får rimligt svar:

[http://www.scientificpsychic.com/fitness/diet.html]

Gran wrote:
    Antagligen, månadskort på World Class kostar väl typ 800 spänn så allt annat lär ju vara dyrt också.

Du kan ju testa lite med denna och se om du får rimligt svar:

[http://www.scientificpsychic.com/fitness/diet.html]

Kostar faktiskt 300 i månaden för mig, har dock ett årskort :)
    Okej, kan kolla den.

doctoracula wrote:

Klart det kan göra skillnad.

Magmusklerna kan växa sig större precis som andra muskler.

Madball wrote:

Bara stenhård träning som gäller och viljan. Jag är på god väg. Man ser dom när jag spänner min mage men är inte riktigt där ännu….

Jag (tror!) jag ligger på kanske 10% kroppsfett men har synliga även i avslappnat läge. Tror det är väldigt individuellt det där, även jag brukar höra att 12-15% är gränsen, inte 5-8%.

För övrigt verkar klippet vara borttaget. Så jag hann inte kolla :(

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.