Home › Forums › Allmänt om gymträning › Mindre efter Träningspasset?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 december, 2011 at 13:51 #51278Anonym anvandareMember30 december, 2011 at 13:51 #123769Anonym anvandareMember
Hejsan! har länge undrat om man verkligen blir ”mindre” efter ett gympass dvs musklergrupper man tränat blir mindre under återhämtningsperioden? eller är det bara jag som inbillar mig?
Mvh
30 december, 2011 at 14:08 #123770Anonym anvandareMemberCroatianMuscle wrote:Hejsan! har länge undrat om man verkligen blir ”mindre” efter ett gympass dvs musklergrupper man tränat blir mindre under återhämtningsperioden? eller är det bara jag som inbillar mig?Mvh
beror mycket på hur mycket vätska, kolhydrater och salt du vräker i dig.
31 december, 2011 at 09:59 #123771Anonym anvandareMembermysglenn wrote:beror mycket på hur mycket vätska, kolhydrater och salt du vräker i dig.Det här har jag ingen koll på. 😮 Varför då?
31 december, 2011 at 10:05 #123772Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Det här har jag ingen koll på. 😮 Varför då?Kroppsvävnad består av vatten och salt, salt binder vatten, ju mer salt och vatten du trycker i dig desto pluffsigare blir du (du har säkert märkt detta)
Muskler binder precis som övrig kroppsvävnad detta, och dessutom kolhydrater (i form av glykogen), kolhydrater binder vätska med..
31 december, 2011 at 10:13 #123773Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Kroppsvävnad består av vatten och salt, salt binder vatten, ju mer salt och vatten du trycker i dig desto pluffsigare blir du (du har säkert märkt detta)Muskler binder precis som övrig kroppsvävnad detta, och dessutom kolhydrater (i form av glykogen), kolhydrater binder vätska med..
Jag är inte säker på att jag förstår iaf.
För att hålla sig lite ”tajtare” (inte så plufsig) kan man fortsätta att dricka vatten, men inte äta salt eller kolhydrater?
31 december, 2011 at 10:58 #123774Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Jag är inte säker på att jag förstår iaf.För att hålla sig lite ”tajtare” (inte så plufsig) kan man fortsätta att dricka vatten, men inte äta salt eller kolhydrater?
Vill du ha länk till trådar som går igenom hur man ”vässar” till formen inför tävling/fotografering eller vill du ha litteratur om anatomi?
jag försöker endast besvara ”huvudfrågan” i denna tråd, och jag säger att det beror på hur man äter och dricker..
31 december, 2011 at 12:09 #123775Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Vill du ha länk till trådar som går igenom hur man ”vässar” till formen inför tävling/fotografering eller vill du ha litteratur om anatomi?jag försöker endast besvara ”huvudfrågan” i denna tråd, och jag säger att det beror på hur man äter och dricker..
Check, lag letar själv.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.